Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Re: Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Inläggav Ruffla » tor apr 28, 2011 4:16 pm

Ja här kommer mina något försenade rosor:

Hormiak:
Alldeles för lite spel denna gång! men tusen kramar för allt gos och kurr, och allt filosoferande över vindskyddstaket. För att du övertalade mig att inte gå i dödligt varma kläder om dagarna. Dags för nya Ruffel kläder? underbart att tracka Ollie med dig ^:^

Truls:
Wah! Du medverkar i praktiskt taget samtliga av mina innigaste moment! tack för en röst, en sång och hundra ögonblick av gemenskap. intressant vändning från intrigerna.. får se vad det blir av det fortsättningsvis. Mer mys i fortsättningen! Du gjorde mitt lajv!

Klipp:
Nu banne mig vill vi bara ha glada lekfulla knyttigheter från kära klipp! men jösses vad energi jag fick från alla dina ritualer. som synd var kunde ruffla inte ta emot all den kärlek och visdom klipp försökte överskölja med. men underbart att se dig stråla på det sättet!! det tog tills jag kom hem för mig att inse att det kommer komma en tid då Ruffla ylar och inte får sitt så tröstande och välbekanta svar... först DÅ trappades glädjruset av Insania-scenen ner...

Ljusfurstinnan:
Underbart spel som alltid! Du gestaltar din roll så man kan inte annant än älska henne! Kul att få fortsätta agera din terapeut. ser fram mot mer intrigerande i framtiden!

Lariel:
ho ho ho! så jag tyckte synd om dig som fick läsa om och om och om och om igen den där profetsian. men så blir det när man har en ruffel som inte kan läsa -.-' och alla mina målningar! så bra att ni iaf -försökte- tolka dem heh. vi borde satt ihop oss och drömmarna tidigare, typ första dagen kanske? nåväl. tack för fortsatt roligt spel!

Calminaion:
waaaah!! du är min GUDDD!! asså jag är både off och in så oerhört imponerad!! helt underbart att sitta och samtala med dig och försöka rädda världen, ett trasigt knytt i taget ;) när blir det min tur?
och tack för den "fina" fjädern! det var sååååå episkt och underbart symboliskt! Du gjorde mitt lajv!

Härbärget:
Tack vackra familj för mat och mys ^:^ kul att vi fick till lite spel i allt detta. jag är såååå avis på allt intrigerande ni har berättat om! Ruffla får ta och sätta sig lite mer på härbärget och ta del av det otroliga flöde som forserar där.

Maheva'jin:
Vackra vackra vänner. tack för en fantastisk ritual och oändliga mängder mys! tror aldrig jag sett er så misshandlade, men ändå så levande. ni håller Ruffla i den här världen! fantasiskt när Solt och skulle försöka hålla Ruffla från sitt samröre med Urnan. Underbart att möta Varanai och Hyano under stjärnorna och brotta ner er tills ni förstod att vi var av samma flock, och sedan sjunga hem er. Önskar jag hade sett när du konfronterade Astaret, fina Moira, men jag får leva på berättelserna därkring. Falk och Duva är alltid lika flyktiga. hanna, ditt skri och din blick är fantastisk!!! och ditt skratt duva, är så himla smittsamt!
Älskar er alla, fina fina flock. Anjaro!

Nikolaj:
hahaha jaaadu vad ska man säga. alltid lika underbart att bråka med dig... hoppas jag inte ströp dig alltförmycket där jag låg och förblödde.
sen i skogen! wah! din puls sköt så i höjden, att det var fantastiskt. Jag ångrar lite nu att jag inte var med under ritualen,bara för att se dig huggas i magen. vi får se hur allt detta forlöper nu! förhoppningsvis får vi båda det vi vill ha.

Trollen:
åh underbara troll som följde mig till platsen! hoppas verkligen ni hittar ett sätt att hämta med er den där kullen så ni kan ställa den i min bakgård ^:^ underbart att medverka på eran eldblåsarritual. har ingen aning vad jag medverkade i, men fin och kul var det!

Grim:
Du underbara varma element! så härligt med allt kurr och gos ^:^ fantastiskt att det var just DU som hitta mig och Truls "my Truls-sense is tingling!". fantastiskt att se dig jaga bort orcherna med ditt eldblåsande!

Grimsby
Tack till samtliga grimsbybor som tar emot oss trasiga skogsvarelser med sådan oändlig kärlek. för allt diggeridoojammande och musik, och tack till ni stackare som BAR MIG från ängen haha! otroligt roligt spel, trots att det i princip var en bofferattack. underbart hur sammanhållet ni spelar på Gegen haha! fantastiskt att till och med den klaustrofobiska Ruffla börjar finna Grimsby till bekvämlighet.

Drulle and company:
Ja Drulle har en särskild plats hos vår vätte, sedan den första gången hon såg honom kantandes på vägen. fortfarande en av de mest underbara skogsroller jag känner! vi får spåna vidare på eventuella månvätte-planer... tack till dig och dina lägerkamrater för sällskap och mumsig mat ^:^

Pnaer
För att du inte sviker Ruffla! synd att det inte blev så mycket vandrande tillsammans som tidigare. med det blir väl så när man inte längre vandrar samma magiväg. saknade dig en smula detta lajv! jag satt inte en sekund i ditt läger denna gång. tjockt synd! nåväl, tack för du förstod Rufflas tillstånd efter att den tredje druiden helat henne hehe! älskar din tilltagande ilska!

Havsknytten och Insania!
asså vad säger man... så himla episkt!! tack tack tack, för att ni orkade er ända ut för dessa korta men såååå fyllda scener! ni höjde magin av denna värld till en helt annan nivå.

Legionen och mina andra underbara grannar!
verkligen stort tack för alla skratt och hjälp med sminkning, öron, puder och whatnot. synd att det inte blev så mycket inspel, men fett sköna ni är! kram på samtliga!

Ris:

Ja... det är väl hädelse att risa vädret, ty det bringar säkerligen 3 år av regninga lajv... MEN... en variation av 34-4 grader... HUR ska man klä eller sminka sig till det?

min egna kost och vatten-hållning, eller rättare fullkomliga bristen därav -.-' tänk vilken skillnad det gjorde att ha ett lagat mål mat i magen!

kram och tack från Ruffla!
Ruffla

Inläggav nolwe » tor apr 28, 2011 10:47 pm

Akila från Solvandrarna / Raztaz från Jitt-Jitts Legion (Numera även Nya Befrielsefronten) här!

Måste börja med att tacka alla för lajvet!

ROS till:

Utgård - För att ni är sjyssta att bo med och för att ni hittar på så roliga saker, som tex. arenan!

Navles stadsråd - Det var OTROLIGT kul att diskutera uppbyggnaden av en ambassad i Navle, kringgåendet av regler gällandes maskering, era nästan överdrivet försiktiga ord när vi dök upp efter att ha blivit anklagade att ha anfallit folk i skogen och skällde ut er och Gelsias. Vi ska lätt ha vår ambassad i Navle i höst och ser fram emot mer spel!

Astaret - För att jag blev väldigt orolig när du försökte sälja din druid/hans tjänster till oss i Utgård under handelsdagen. "Vi vill inte ha något begagnat" så att säga...
Samt ditt samtal med oss utanför Grimsby. "Vi väntar... på Igor...." Du verkade måttligt road!

Pigan från Lönnkrogen - För att du följde med Utgård och blev orchmat i Thyr, lite skuldkänslor hade vi ju för att vi lurade med dig och sedan offrade dig till middag för att få festa!

Stendal - Jag både hatar och älskar er för att ni är som ni är. Det är kul att tjafsa med er!

Alla människor vi mötte som haradrimer (Det var vi som gick i jättemkt kläder och turbaner på oss i stekande sol) som glodde. Alltid roligt att kunna flina under masken!

Drowerna utanför Lönnkrogen sista natten - "Hur mycket för den lilla?" Ni försökte ta mig som slav, jag blev riktigt förvånad och chockad OFF och faktiskt lite rädd! Jag förolämpade ju en ur Xor'larrin rätt bra i höstas genom att kalla er fula när jag var utanför Grimsby... Men grymt kul var det!

En ros till den arga personen utanför Lönnkrogen som jag tyckte verkade ha ont i magen och behövde kräkas lite... Du skrämde mig när du jagade ikapp mig, trodde min sista stund var kommen!

Till i höst ska nog Raztaz/Tusch lära sig att hålla tyst och inte säga dumma saker.

RIS till:

"Är det dem? Det är dem! TA DEM!"-boffertomtarna som vi mötte mitt i natten som slog ner varenda jäkel de mötte på vägen och använde samma fula "taktik" för att få boffra lite. Skäms! Ni var ju svartblod, vill ni slåss så kör som era jäkla svartblod och inte som pack och slåss mot varandra! Vi blev riktigt sura när ni gick på oss en ANDRA gång en knapp halvtimme senare!

Orchen som jag visserligen provocerade till att attackera utanför Utgård som min nattroll, men att slå allt vad du har på en 55-kilos tjej utan rustning, och dessutom flera gånger? Det var min roll som skrek i högan sky, men jag skrek nog lite också. Hela överarmen täckt av blåmärken, svullen och halvt bortdomnad. Inte okej. Tänk på vad ni gör, snälla...
Slå mig om jag provocerar er, men slå inte sönder era vapen på mig.

Sen den förbannade hettan, jag må spela ökenfolk men någon måtta får det vara! :P
nolwe

Inläggav gelo » fre apr 29, 2011 10:44 pm

Tack till alla som lurat in mig i ytterligare ett träsk jag antagligen aldrig kommer ta mig ur :D

Åkte för att se vad kamraterna snackade om och prova om det var kul, ingen intrig och utan vapen. Trots det lyckades jag bli arresterad, beställa ett lönnmord och ha en massa kul runt grannens lägereld. Blir def ett höstlajv och troligen många fler efter det.

Ros:
Mycket ros till vår värdshusvärdinna som alltid hade ngt på gång för att reta kyrkan, när vi hörde att någon ockuperat byn var jag helt säker på att hon hyrt en egen arme och tagit över, nu var det ju bara några lekfulla troll men... :D

Mera ros till grannarna som förhöjde stämningen otroligt med schlom (ursäkta ev felstavning) och evigt fixande / byggande, smink jobb och spegeluthyrning mm mm.

Ris:
Nää har nog inget att ge

Gernuin / Gert, Bagare i Stendal
gelo

Inläggav Lesthi » fre apr 29, 2011 10:52 pm

Ros till:

Mina nya vänner Gronk och Tyst, Rockmannen, de små knytten och så klart den söta personen som jobbar på värdshuset i Stendal och lät oss skogsvarelser äta där. :D

Och även den skojiga upplevelsen när vi troll tog över Stendal, go Trolldal xD

//Flörp
Lesthi

Inläggav Luin » lör apr 30, 2011 10:08 am

Rahvin därför att det är så himla kul att spela med dig, särskilt när du var besatt av splittringens väsen

Svarta Lyktan för att ni är så härliga off, den strålande idén med tacofesten och ett särskilt tack till Jakob som gick ner till lönnkrogen och tog alla i hand inför sista kvällens fest. Jättekul! :)
Ask för en karaktär som man aldrig riktigt vet var man har och de gånger vi talats vid.
Sebastian för bra spel under utdrivningen av splittringens väsen.
Othari för ert hastiga ingripande och alla spelmöjligheter det öppnade för.
Skogsväsenlägret uppe vid Thyr för ert goda sällskap, det hade inte varit hälften så trevligt att komma hem utan er där, för att inte tala om er gigantiska spegel. ;)

Maheva'djin den av er som jag vandrade ner från lönnkrogen med, efter att jag pekat ut er för Astareth. Jättekul diskussion och snygg ansiktsmimik, jag trodde verkligen att ni skulle plocka mig kvällen därpå. :D
GK för att ni tog emot mig med öppna armar och visade vad orcher faktiskt kan vara. Trots den tunga utrustningen och slitet med att springa i skogen så var det jättekul att prova på eran värld. Vad mig anbelangar är ni alltid välkomna i mitt läger. :)
Astareth för en genuint skrämmande karaktär som jag nog aldrig kommer förstå till fullo och för att du har sånt tålamod i mellantiden.

Gustav därför att du ibland är mer vuxen än någon av oss och jobbar livet ur dig, fastän många aldrig får veta det. För att jag får låna dina filtar, dina stekpannor och elda upp din ved. För allt stöd när jag först började jobba och allt tålamod du har gentemot oss alla.
Luin

Inläggav Silvertunga » lör apr 30, 2011 4:10 pm

Detta var mitt första Eleria och det var långt bättre än mina egna förhoppningar! :D
Ros:
Sara skuggvarg, vilken jag stulit ett mycket viktigt brev ifrån och hon var beredd att gå långt för att få tillbaka det....Tillochmed hålla en kniv mot min strupe precis framför några picknickande Gelsias-riddare :P Det var sjukt roligt att skrika förolämpningar över navleån till dig!
Glada gåsen med personal som tändigt gjorde kvällarna underbara med sång,dans och skämt. Man ska tacka för det "underbart goda" husets special man fick när man druckit sig redlös på fem cider näst sista kvällen :)
De två Artariska männen som kom till Navle och satte upp afficher om den sanna vägen. Fattar ni hur svårt det var att få er tillbaka till Navle efter att ni stuckit? och sen så sa ni att jag var [url]ELERIE[url] mitt i stendal!!
Trekantshatten /Nils af Torpet och hans medhjälpare som anställde mig som spion ett antal dagar, jag trodde att kapten Torvald skulle slå ihjäl mig när jag levererade medelandet om att NT inte skulle dyka upp på mötet :p ARTON GADD FÖR JOBBET! :D
Artariska kyrkans överhuvud som hypnotiserade mig för att få mig att erkänna något jag redan sagt :P
gröna draken Som jag ständigt var mystisk mot, kom med underliga brev och bud, det kom rykten till dom om att jag var artarisk spion osv. Däremot var deras käre Markis vänlig när han sa att jag slapp stupstocken och fick sitta i skuggan :3
+ Hundra saker till som jag inte orkar skriva ned :P

Ris:
.......KP fusket i sista striden mellan stendal och Navle var väldigt synd, min roll hade erkligen hoppats på att stendal skulle vinna....annars var det ett alltigenom trevligt,otroligt,underbart första eleria lajv! :D
Silvertunga

Inläggav Robert » lör apr 30, 2011 5:06 pm

Jag ber om ursäkt på förväg för ett långt inlägg, men jag hade ett underbart lajv med många minnesvärda mötet så det blev så här. Jag vill tacka arrangörerna för återigen att underbart lajv i kampanjen!

Miredil
Alltid den svåraste att tacka! Det är mycket svårt att finna ord för att beskriva Miredils betydelse för Calminaion och din Emmelies betydelse för mig. Jag blir så tagen av Miredils förmåga att alltid finna styrka, ork, hopp och tro att ljuset finns inom alla och bara hon kämpar kommer det sprida sig. Jag trodde länge att Calminaion hade vandrat in i skuggan men Miredil släppte aldrig taget, gav aldrig upp och nu ser vi Calminaion vandra i ljus igen! Du likt några andra få, är ett unikt element i kampanjen, en av dess pelare (pun intended) och stora delar av de spel som finns idag skulle gå förlorat utan ljusfurstinnans närvaro. Sedan vill jag tacka dig Emmelie för allt. Hade det inte varit för dig hade jag inte lajvat idag!

Klipp
Shit Ronja, vart ska man börja?! Aldrig trodde jag att det som skedde skulle ske. Lajv skapar ibland äkta magiska ögonblick och jag fick glädjen att uppleva flera sådana tillsammans med Klipp detta lajv. Att stå själv på stenhällen och se Klipp komma vandrandes min sina vänner var en syn jag aldrig glömmer, och sen sedan allas blick när havsknytten återvände för att tala med Klipp 
Den är med glädje och saknad som jag ser tillbaka på detta lajv med Klipp. Den glädje Klipp sken av efter att åter fått träffa Insania och den glädje alla fick dela med Klipp är mitt hittills bästa glädjefyllda lajvminne. Tack för grymt spel, underbara samtal och en genuin värme Ronja! Du är mer än värd all lycka som kom till dig och Klipp!

Ruffla
Ruffla min vän, din tid kommer!  Jag kommer hålla dig nära så du inte vandrar allt för mörka vägar. Det var riktigt underbart att få karaktärslajva med dig, att sitta tillsammans och prata om allt som sker och vad vi kan göra. Ruffla är ett unikt element i kampanjen vilken jag är otroligt glad att kalla min vän! Kommer aldrig glömma ögonblicket när du, jag och Klipp sitter och väntar på modern och reaktionen när ni ser vem det är! Det är vad jag kallar äkta känslor! Tack för allt Flis, den glädje du sprider kommer alltid värma!

Plask
Märta, tack så himla mycket för allt! Du var ett underbart stöd i allt under hela resan! Det hade inte blivit hälften så bra utan dig. Jag ville så gärna putta Klipp åt sidan och sätta mig ner mellan dig och Plums och åter få uppleva era värmande ord och få lätta på mitt hjärtas sorg för er. Jag är så glad för allt du och de andra givit mig som person och min roll. Glad att du tog dig hem till slut, vi får prata om allt när jag kommer på besök!!

Plums
Josse, du likt Märta förtjänar att enorm tack från min sida! Det smärtade så att se dig längs vägarna vandrandes i fiendefärger. Jag ville bara slänga en hink blåbär över dig och spela på att Plums kommit tillbaka!  Vet helt ärligt inte om jag hade fixat att spela med din nya roll, det hade varit så kluvna känslor. Det är så rogivande att ibland sätta sig i ensamhet i skogen och fundera igenom vad som hänt, sker och kommer ske medans jag leker med snäckan i min hand! Vi syns snart!!

Truls
Jag är oerhört tacksam att jag äntligen har börjat få spela mer med dig! När jag fann dig i skogen, fäktandes med din pinne, gråtandes då uppstod en ny spricka i Calminaions hjärta, en spricka som inte kommer läka förrän Calminaion gjort allt i sin makt för att rädda Truls! När du sen följde med till lägret för att vila och se dig sitta och sjunga så att Miredils ögon tårades, wow det var en vacker scen!

Insania
Tack, tack, tack, tack, tack Anna!!!! Jag blir nästan tårögd varje gång jag minns scenen med dig, Klipp, Ruffla och jag. Det var så mäktigt att se dig komma vandrandes längs stigen och du gjorde det så j**** bra!! Jag önskar verkligen att du skulle börja spela igen då kampanjen aldrig kommer ha för många grymma lajvare och då är en av dem! Tack återigen för allt Anna!

Huyano
Huyano, min kära vän! Det är sådan trygghet att oavsett vart vi möts och när är det alltid med sann vänskap i blicken vi talar med varandra. Att se hur du kämpar och sliter för att hjälpa alla i din närhet gläder och smärtar, jag hoppas jag kan hjälpa dig i strävan och att vi tillsammans lyckas! Det var riktigt kul att se hur din karaktär har utvecklats och det var tydligt i ditt spel att ni som grupp hittat mer av era ”djur” inom er och spelar därefter. Hösten will be awesome!

Rilhande
Rickard min vän! Inget skulle vara sig likt utan dig och Rilhande i kampanjen. Sällan i livet möter man en människa som man direkt känner att detta är en person som kommer bli en nära vän, mitt möte med dig var ett sådant och för det kommer jag alltid vara tacksam.

Elariel
Bella, Eleriel går från klarhet till klarhet för varje lajv som går. Hon växer som roll och ditt spel utvecklas och blir smartare och smartare! Snart kommer det inte finnas en enda person med politisk makt som inte samtalat med Elariel och gått ifrån mötet utan att veta vad den egentligen avslöjat för högalvernas (inom kort) skickligaste diplomat! Din strävan av att nå rådet ser jag inga hinder för! 

Calondrion
Vet inte om det är sant, men jag tror och känner att Calondrion alltid skyddar Calminaion. Det känns som om vart jag än vänder mig, vilka fiender jag än har finns det alltid en vakandes blick från Calondrions håll. Det är grymt kul att se dig få belöning för all strävan med ditt kall, om än det krävde att vara en transa för en kväll, haha! 

Alvinn Falköga
Jag tackar för allt Lisa! Det var en relation av episka mått som utvecklades oss emellan under detta lajv! Jag kommer aldrig glömma synen när jag på slagfältet öppnar mina ögon och sittandes över mig finner dig! Den rädsla och oro du visade Calminaion var så äkta att jag som spelare blev rörd! Alvinn har en evig vän i Calminaion och jag kommer göra allt i min makt för att hjälpa dig på din resa till att åter bli hel. Sedan vill jag som spelare tacka för att du verkligen tar dig tid och lajvar med allt och alla och verkligen skänker stor glädje till de yngre deltagarna i kampanjen. Du förtjänar stor respekt för det, och min har du!

Trollfamijen – “Åh, åh, åh”
Shit vad jag hade svårt att inte skratta när jag spelade med er. Ni var en klockren trollgrupp, spela precis på gränsen till att falla över till trollen i ”Trollsommar” men ni behåll balansen och spelade helt underbart! Det är så j**** kul när det kommer nya spelare i kampanjen som tar för sig och blir en del av den omgående! Jag är riktigt hedrad att ni ville ha med mig i er ritual och även glad att min vän inte sa att jag inte skulle vara med, för OFF ville jag verkligen!  Jag kommer alltid vara försiktig i närhet av ett troll som ska ”skvätta vatten”!! :D

Tearly och Helena
Vem hade trott att den korta möte vi hade i höstas skulle utvecklas till vad det gjorde under detta lajv! Jag kände som så egoistisk ibland när ni kom med så oerhört mycket information till mig hela tiden och jag kände att jag gav så lite tillbaka. Jag ser en underbar relation som har börjat växa våra roller emellan och ser med glädje fram emot hösten och få ta del av hur den fortsätter utvecklas!

Amunde
Blodsbroder och vän! Det är underbart att ha någon man kravlöst kan komma till och be om hjälp! Det var en ära att få vandra med er och Maheva’jin till slagfältet och där få strida vid din sida! Det var mäktigt att se den förvirring vi skapade hos Navle när vi anlände till slagfältet och det glädjetjut som Stendal skrek!  Min första lajvstrid blev en aningeskort men grymt mäktig! Din och hela Midvitnirs hedring av Calminaion i slagfältet ställde mig totalt, därav den aningens klen respons ni fick! ;)

Midvitnir
Fy fan vad grym grupp ni är säger jag bara!! Överlägset lajvets bästa grupp men enormt mycket spel inom gruppen men även mot andra grupperingar. Ert läger, era fester, era strider och era möten med lajvets deltargare lämnar ingen oberörd och ni kommer alltid finns i allas minnen!

Joseph Lövlind
Världsmästare i korthetsnärvaro på lajv! :-P Det var riktigt skönt att se dig tillbaka! Du är en viktig kugge i kampanjen och mycket skulle gå förlorat om du inte var med. Det kändes rätt att se dig återigen stå framför mig, funderandes och tänkande, en sann siare!

Cornelius Esla
Grymt att du likt Per var tillbaka! Jag saknade dig i höstas. Som spelare är jag grymt imponerad att din skicklighet att gestalta Cornelius, samt din originella gestaltning av skillnaden mellan kropp och själv. Det är alltid givande samtal oss emellan och det känns som i dessa samtal att man lajvar i dess sanna bemärkelse och inte bara fokuserar på intriger så som jag ibland kan känna att jag gör. Vågen inte ens tänka tanken att inte komma i höst!

Alicia De Gahl
Den oro och rädsla som du gestaltade kändes så verklig! Jag uppskattar verkligen att du tog steget och fixade ett ”smycke” vid din sida, ger en ny dimension till spelet som ska bli riktigt roligt att ta del av.

Varanai
De senaste lajven har jag mest spelat med Huyano och Solt, så det var riktigt roligt att vi knyta band med ytterliggare en flockmedlem! Jag ser grymt fram emot att ha fler som vandrar i skogen med mig i sökan om att beskydda den. Vi kommer att lyckas!

Claus von Volgeist
Det var underbart att se Stendal på fötterna igen och vem är inte bättre att leda än du Jean-Pierre? Claus var en intressant man att samtala med, känslan av trådar och nät som spanns kring hans ord och kroppsspel kändes genuint. Jag hoppas verkligen att vi får möjlighet att fortsätta spela med varandra och med tanke på vårens händelser ser jag stora möjligheter till det!

Avianne von Volgeist
Även om vi inte spelade med varandra särskilt ofta så var jag i närheten av ditt spel och jag vill rikta ett tack för att du verkligen agerar och tänker som en sann diplomat med en förkärlek för samtalets kraft. Jag tyckte det var synd att jag inte OFF kunde komma på något skäl varför min roll skulle sök upp din och samtal då jag som spelare vet jag hade uppskattat det! Hoppas möjligheten kommer i höst!

Eldrimmer
Härligt att få spela ut lite känslor med en annan spelare, även om det var av ilska! ;) Du gör rollen helt underbar Thomas, det är i min mening lajvets mest djupbottnade karaktär som är så oerhört svår att läsa. Jag kommer aldrig veta vart jag har Eldrimmer, men jag vet att jag kommer alltid hålla mig i närheten för dig kommer alltid grymt spel att finnas!

Astaret
Kanske var detta lajv det lajv som vi spelade minst med varandra. Jag deltog i många scener där Astaret var men sällan var dessa scener något mellan oss utan med andra. Det spel du visar upp med Astaret är en inspirationskälla för mig och jag hoppas att jag utvecklas och mognar som lajvare för att en dag kunna prestera lika bra. Jag måste även ta tillfället i akt att tacka dig personligen Simon, du är verkligen väl värd att associera med uttryckte, ”Sällan har så många så få att tacka för så mycket”!

Mira/Arim
Riktigt kul att se rollen tillbaka!! Vi hann inte spela särskilt mycket tyvärr. Sprang runt området hela sista natten och försökte hitta dig i hopp om att få ett avslut men tyvärr möttes vi aldrig! Vi får åter mötas i höst hoppas jag!

Pnaer
Fy fan vad du lurade mig!!! Jag hade tveksamheter kring vissas närvaro men du kändes som ett säkert kort! Någon att luta sig emot och lita på, men så fel jag hade!  Jag älskar att bli lurad och få mig en rejäl överraskning och du gav mig det, tack!

Börje
Tack för allt spel du ger och bidrar till. Börjes nyfikenhet är underbar att tampas med. Härbärget har blivit ett riktigt bra element i kampanjen. Det krävs många små kugghjul utöver byarna och härbärget tillsammans med Grimsby och högalvernas läger har blivit sådana.

Röda Urnan
Shit vad ni står i skuld till Calminaion nu! ;) Nä skämt åt sido. Det var kul att se er strävan av att hitta er mästare och få ta del av ert gruppspel. Jag hoppas våra vägar möts på nytt framöver!

Aziz
You sneaky f***! Det var så j**** bra gjort det du gjorde! Få satsar men sin roll och spelar ut hela dess register men du Kaj gör det verkligen med Aziz. Jag hoppas verkligen att det löser sig så att vi för möjlighet att fortsätta utdela slag emot varandra.

Morra
Härligt att se dig som litet troll! Din oro över Alvinn var skitbra spelad. Du är riktigt duktigt! Fortsätt spela och utmana dig själv. Du har alla möjligheter framför dig! Tack för att du ville spela med mig.
//Calminaion
Högalv

MSN: gammelman@hotmail.com

Epost: robert.u.hamberg@gmail.com

http://www.z-lajv.se
Användarvisningsbild
Robert

Inläggav Raptor » lör apr 30, 2011 6:21 pm

Well, det är väl dags att jag också tar och lägger mitt bidrag till den här tråden.

Först och främst - som vanligt:

Agrylls Utsända.
Ni är fan männen i mitt liv! Även om resten av lajvet var typ... skit. Så kan man ALLTID lita på att ni ändå muntrar upp en och ser till att det i princip är värt att åka för bara offandet!
Jag tycker att ni spelade ut Riktigt bra sista kvällen, allihopa!
Och Iziil - jag älskar vår hat-kärlek och ständiga gnabb och andra syrligheter.
Jag vet vad ni tänker er i framtiden och backar er till 101%!
Ni är Tyngst grabbar - TYNGST!

Emina.
När jag erbjöd dig att ta en roll vid min sida så kände jag mig säker på att du skulle kunna spela en Riktigt ball roll och prestera.
Well... jag hade fel!
Du överglänste ALLA mina förväntningar! Du satte en helt otroligt ball roll. En gång fann jag mig själv helt ur karaktären, bara för att jag stod och njöt av hur du spelade.
Det är andra gången jag tappat rollen någonsin - och för det kan jag bara säga: Så jävla bra!!
Det känns synd att det mest troligt var en one-timer - men oj vilken one-timer...
Mitt tack Josse, det var underbart att ha dig med!

Sinda.
Tyvärr blev det alldeles för kort. Och natten jag hade dig med var (liksom de flesta andra) riktigt... seg. Jag hade gärna fått mer fart och tryck i skeendet under just den natten, men ja.
Du spelar dock rollen, som vanligt, Riktigt jävla bra!
Att Aziz åter fick ha sin dotter vid sin sida kändes fint!

Svartalferna.
Jag misstog er först för Stormtronen - och det säger väl egentligen det mesta?
Ni satte två Helt klockrena roller som kändes nästan otäckt äkta! Ert sätt att röra er, hur ni pratade, ordval, utrustningen. Efter att ha mött er första gången så kunde jag inte annat än att längta efter vårt nästa möte.
Jag hoppas verkligen, VERKLIGEN att få se er mer då jag tror att vi skulle kunna få till Fruktansvärt bra spel!

Klipp.
jag fick inte mycket spel mot dig det här lajvet - men det jag fick kändes givande och kvalitativt. Det lämnade en längtan efter mer.

Varg och Storm.
Det är grymt att ni kör vidare på rollerna och Verkligen tar med allting i spelet som "dealen" med Agrylls innebär.
Tyvärr kunde vi inte bjuda er på sånt spel som ni och era roller förtjänar, men jag hoppas att det ändras till nästa lajv!

Athril.
Din nya roll känns klart bättre än din gamla. Mer genomarbetad, snyggare gear och helt enkelt känns det som att du lägger lite mer krut och kärlek på den här varelsen.
Allt man vet off påverkar hur man agerar in-lajv. Det är Mycket, mycket svårt att sköta det på ett bra sätt, men du lyckas!
Off vet du Precis vilka Aziz och Agrylls är, men trots det och att du off också var lite skakig så höll du rollen tajt och spelade verkligen ut den trots den massiva press vi lade på dig.
Man kan inte annat än imponeras och faktiskt till och med avundas din förmåga! Ett sant nöje att spela mot dig, som i framtiden också kommer generera spel för mig på annat håll!

Isak av/von/motsvrande Lorient (stavning?) från Stendal.
Att en roll som din skulle söka upp mig har jag väntat på i Sååå många lajv! Och att det hände nu gjorde faktiskt väldigt mycket för mig, och räddade en del av detta annars väldigt trista lajv.
Att spela mot någon som off är så pass mycket äldre än mig var riktigt läckert!
Det är såna här upplevelser som ger mig energi och driv till att fortsätta tro på min roll.
Tack.

Eldrimmer.
Jag fick på tok för lite spel mot dig. Och jag vet inte om det är du eller jag som är mest sneaky - men vi verkar ha lite svårt att... snubbla på varandra känns det som.
Och ja - vad ska man säga om din roll? As good as allways!

Astaret.
Lite samma här: Vi verkar gå runt varandra hela tiden - utom just den natten när jag spelar skaven ironiskt nog. Jag hade verkligen hoppats på mer spel mot dig och jag tror det hade lyft mitt lajv en hel del!

Ulvheidarna.
Jag spelade inte mot er där här lajvet - men både under, innan och efter lajvet så hör man ständigt Bara positiva saker om er och ert spel!
Det är snyggt, det är kvalitativt och det är framförallt Schysst.
För detta vill jag att ni uppmärksammas än mer!

Cornelius Esla.
tyvärr är våra roller inte ämnade att få mycket spel mot varandra, men jag försökte verkligen att ge dig det bästa jag kunde när vi sågs. Men med den känsla du har i spelet så är det svårt även för mig att hålla mig i karaktären bakom Aziz mask.
Du är Fruktansvärt bra på att spela ut känslor. Riktigt, riktigt bra!

Grim.
När vi stod på varsin sida av elden i Grimsby kändes ganska episkt. Något av en lugn titanernas kamp. Där fick jag också utrymme att spela en den typ av spel som jag Vill spela så mycket mer av, men alldeles för sällan får chansen till! Tack!
Ett sant nöje att få samtala närmare med din roll och jag hoppas att fler tillfällen kommer.

Calminaion: Att få vara den första som sänker din roll till marken med våld känns ganska ballt! Jag hade gärna haft några tiotal sekunders spel till vid din sida. Men på grund av en Ganska arg ulvheid så hanns det inte med! Ska bli klart intressant att se hur det här ter sig!

Stendalsfolket
Som fångade mästertjuven Armand. Jag tycker att ni spelade snyggt och cleant och skötte det hela med profession. Jag hade gärna sett lite mer fyslajvande från er sida, men sånt är svårt att veta på förhand! Så lika bra att ni tog det försiktigt!

Likätarna.
Att slå ned en råtta, bakifrån, med en brödspade?! Vad mer kan man önska? ^^
Det var inte mycket mot er, men jag gillade det! Och att ni inte var några boffer-tokar var skit bra!

Ljusfurstinnan.
Som bjöd två hungriga råttor på Väldigt torrt bröd! Det passade fint att gå runt och knapra på och smula ned i Navle med!

And now... the bad stuff.

Först och främst, en känga till mig själv.
Jag har på flera lajv inte spelat ut min roll helt och fullt. Och det är inte att jag är självkritiskt - jag vet bara att jag har mer att ge! Och en roll som Aziz förtjänat mer än vad jag gett honom senaste tiden!

Navle.
Ni Kanske borde ha någon slags vakter iaf en BIT in på natten? Vid halv två kunde två råttmän Helt obehindrat vandra raka vägen in i byn och leva rövare. Kändes inte helt stabilt...

Arr.
Lajvet överlag var väldigt tamt för min del och avslutades på ett mycket tråkigt sätt.
Och arrs hantering av det hela var inte direkt bra den heller...
Men vi har nu kommit fram till en lösning som jag iaf känner att jag kan nöja mig med.
Mer konsekvent i framtiden tack!

Jag hoppas att nästa lajv blir bättre, för det här lajvet var inget att hänga i granen...

Dock gläder det mig att de flesta, vad det verkar, hade det betydligt bättre än vad jag hade!

Sen måste jag ta tillfället i akt att kalla Alla demoner för fegisar! Kom ut om natten och lek istället för att sitta och trycka i era läger, mörka hålor och vad det nu kan vara! ;)

Aziz // Mästertjuven Armand // Råttmanen Sintrit
//Kaj Gyllinger
Användarvisningsbild
Raptor

Inläggav LordOla » lör apr 30, 2011 6:50 pm

Då skulle jag också vilja säga några ord till de personer som har förgyllt detta lajv.

Claus Von Volgeist - För att du satt i så många möten och att du såg till att vi var den mest upptagna gruppen på hela området. Jag uppskattar det mycket! Jag vill också tacka dig för att du tar hand om gruppen som helhet och ser till att alla har det bra!

Tempelriddarorden Dies Irae - Ni gjorde detta till en underbar upplevelse och jag hoppas att ni följer med i höst igen. Jag tycker ni alla är toppenmänniskor och skitbra lajvare!

Stendalsborna Ni reagerade minst sagt olika på att den artariska kyrkan och vi tog över Stendal och införde mer en religös och strikt ton i byn!

Värdshusvärdinnan - För att du motsade oss i kyrkan konstant, att det inte ens räckte med piskstraff för att tygla dig :)

Jakar Frostass - Dels för att du är rolig att spela mot och att du faktiskt tände eld och "dödade" din egen roll, det har inte hänt så många gånger tror jag.

Artariska armén - För att vi spelade bra mot varandra och det var verkligen en "vi" och "dom" känsla mellan oss i kyrkan och er vilket är väldigt trovärdigt. Mer sånt till hösten!

Kapten Von Wittenburg För att du tyglar armén så bra och att vi hade många roliga spel mot varandra. Du var väldigt strikt och disciplinerad mot dina soldater vilket var roligt att se :D

Inkvisitor Butler Tepes - Du är alltid rolig att ha nära och du kör alltid sköna roller. Många samtal hade vi tillsammans och det kommer bli fler till hösten kan jag tänka mig. Du blev den bästa krigaren i Stendal vilket inte är överdrivet!

Skugggillet/Artefaktssökarna - Ni spelar sjukt bra på er dualitet, man vet aldrig vart man har er riktigt och ni har sjukt skumma saker för er. Man märker att ni är ett sammansvetsat gäng vilket gör er väldigt coola!

Artariska Kyrkan - Det var kul att åka med er på lajvet och vi hade en väldigt bra dynamik emellan oss. Jag hoppas att ni återkommer i höst då vi ska rensa Navle på Arkonter och kättare :)

Stendals adelshus - Ni var väldigt stökiga och berusade precis som man skulle tänka sig att ni var. Ni spelar galant och den rädsla ni uppvisar mot demoner m.m är väldigt respektingivande. Samtidigt uppvisar ni dumdristighet genom att vandra ut själva på natten oeskorterade på ett fält fyllt av svartblod men det är bara roligt att se.

Ulvheidarna - Detta lajvet fick vi spela mycket mot er och jag tackar sjukt mycket för allt vatten och mat vi fick av er när vi vandrade runt i fullplåtsrustning. Ni spelar sjukt bra och ert gäng är alltid roligt att möta! Jag joinar er en dag lätt!

Alvinn Falköga - I vilken roll jag än spelar så får jag spela mot dig. Det säger mycket om dig. Du har dina händer i lite allt möjligt och du spelar väldigt bra och du är mystisk som bara tusan.

Orrarna - Ni var sköna att spela mot när vi på handelsdagen tågade in i Navle och ni var de enda som bjöd in oss. Ni spelade bra på er neutralitet och er heder var aldrig ifrågasatt. Alla era sånger och gester förgyller spelet!

Grim och grimsby - Som vanligt så är det roligt att vara med er och lyssna på alla dessa timmeslånga samtalen som alltid uppstår. Att ni orkar med att träffa oss så mycket är imponerade!

Sedan har jag säkert glömt flera stycken men ni vet att jag tänker på er!

Jag delar inte ut något ris då jag finner att de jag har haft problem med vet om det.

Tack för i vår! Ses i höst!

Tempelherre Gottfried Von Mordheim i Dies Irae
Bild
Användarvisningsbild
LordOla

Inläggav zaidapersson » lör apr 30, 2011 9:01 pm

Börge Chlou, Inoue och Ane på Härbärget vill lämna

Rosor
Först och främst tack till Hasse, Simon och våra sambor Ritualmästarna.
Hasse – för att han byggt upp Eleria och erbjuder oss alla dessa fantastiska upplevelser
Simon – för utmärkta intriger och hans idéer/stöd för att göra Härbärget till den samlingsplats det nu blivit. Simon är minst lika mycket skapare av Härbärget som vi som driver det.
Ritualmästarna – för att ni för det första är så otroligt trevliga och gästfria, och för det andra har drivit så mycket spel till vår del av världen.

Sedan finns det en mängd andra vi vill tacka i någon sorts kronologisk ordning (varav många inte får plats här):
Ask – den Börge alltid söker upp tidigt, innan Råden börjat, för att få egna råd av en ljusets förkämpe och ladda energi i alvskogen.
Grimm – den alltid upptagne, som ändå tar sig rejält med tid för intressant spel
Knytten Nässla och Klör, som Börge träffade alldeles för litet denna gång, kom igen till granen Nässla säger Inoue
Systrarna Silverklo – för ung vitalitet, otvungenhet och många glada skratt
Alvinn Falköga – för mycket och bra spel med en spännande karaktär
Trollen – som bjöd Börge på många goda off-skratt
Ruffla – som gav goda, om än inledningsvis svårtydda, råd
Pnaer – den alltid lika välkomna druiden, tack för samtal under modergranen, synd att din tålmodiga väntan sista natten inte gav något resultat
Klipp – för din strålande skepnad efter att ha sett Modern . Vi kommer att sakna dig.
Inoue har redan gråtit floder
Lizari Ana för din styrka och att du finns
Inkvisitorn i Stendal för att du smidigt löste druidproblemet
Efter att ha fått 4 medlemmar snittade, heter möjligen Röda Urnan numera Döda Urnan?
Ulvheidar/Midvitnr av Nya Hafnir – våra hyresvärdar och beskyddare
Cornelius Esla – för kanonspel, och en smärta man nästan kan ta på när han då och då själv hittar ut och kan kommunicera fritt i skrift.
Josef Lövlind – ännu ett intressant återseende
Drakmännen - detsamma
Ljusfurstinnan Miredil – Börge uppskattade verkligen möjligheten till en egen stund med dig.
Sektor Gulöga – som tvingade en hårt pressad Börge att spela kaxig och självsäker
Erik von Wittenburg – för förväntade framtida affärer
Börschefen i Navle – för att hon lyckats hålla reda på Börges placeringar
Forskaren från Fyris – som upptäckt att skogsalverna är mer komplexa än man kunnat tro
Reda Simpasdotter från handelshuset Simpan – ny handelspartner i Navle
Erik vår inneboende, du var trevlig och hade en imponerande rustning
…och sist, men absolut inte minst, som vanligt all möjlig cred till Astaret och Eldrimmer. Fantastiska spelare, som inte lämnar någon oberörd! Ane är speciellt förtjust i Astaret.

Ris
Rejält med ris till de föräldrar i Navle som inte håller koll på sina barn när det stundar till stor batalj med sköldmur. Man kan inte begära av de stridande att de skall hålla koll på mindre förmågor som ränner runt benen på dem, och det finns massor av tid att samla in telningarna innan kampen börjar. Som det var nu, kunde mycket väl ett par barn ha hamnat i diket med några stora män i rustningar ovanpå. Om barn då hade skadats vore det HELT föräldrarnas fel. Förutom säkerhetsrisken är det uselt spel – vilka föräldrar skulle i en riktig strid låta barnen springa fritt på slagfältet?
zaidapersson

FöregåendeNästa

Återgå till Kampanjen