Khapûl yrke?

Khapûl yrke?

Inläggav Fermen » tis aug 07, 2012 5:39 pm

Hej, jag hade tänkt spela Khapûl i höst och funderar på ett särskilt yrke. Är alkemi ett konstigt yrke för en khapul? Kan alkemi innebära att man kan tillverka t.ex. gifter också?

Sedan ser jag att det finns en lista på massa yrken som t.ex. hantverkare, gruvarbetare etc. Hur spelar man egentligen dessa yrken? Är det bara yrken man har för sakens skull eller är det meningen att man som typ hantverkare ska ägna sig åt att tillverka saker?
Fermen

Re: Khapûl yrke?

Inläggav Tergash » tis aug 07, 2012 11:27 pm

Det är helt upp till dig hur du spelar på ditt yrke, att ha ett yrke, även om du kanske inte utövar det för tillfället av in anledningar, är ett bra sätt att få en stadig bas när man bygger en karaktär :)

Vet inte exakt vad reglerna säger om alkemi men jag tror det stämmer att det är dessa som gör gifter o dylika drycker. Dock antar jag att precis som alla andra "magi" och "special" power yrken så börjar du från botten och måste "levla" inlajv - vilket innebär att du inte kan komma ditt första lajv och kunna massa drycker och doningar :)

Angående Kahp. och alkemi så går det bra ihop. Kahp. är väldigt intelligenta, ofta smått magi kunniga, och om de inte lever i primitiva orchgrupper finns det ingen anledning till att de inte skulle ha kunnat ägna sig åt alkemi :)
// Jonathan Stjernlöf
zamauzur.tk
Tergash

Återgå till Kampanjen