Troll? hjälp uppskattas

Troll? hjälp uppskattas

Inläggav Harii med kniven » tor jul 21, 2011 4:07 am

Jag är lite nyfiken på att kanske spela troll om jag skulle dö med min roll eller beslutar att kasta in handduken eller bara lägga honom på is ett tag.
Eftersom det inte finns någon lathund för hur de olika skogsrasernas religion/mat/språk/uppförande etc är så skulle jag behöva lite tips och råd från folk som har lirat troll eller nått i samma klunga. Alla tips uppskattas :)
Harii med kniven

Re: Troll? hjälp uppskattas

Inläggav Mossbarn » fre jul 29, 2011 1:06 am

De flesta spelar ju troll lite olika, men de flesta troll är lite tröga, har en helt annorlunda syn på logik samt är ganska neutrala i allt som händer i skogen och hos människorna.
kul att höra att det kanske kommer fler troll till skogen!
När det gäller mat, vi äter det mesta helt enkelt. korv och kött är en favorit! (inte så bra om du är veggis kanske :P)
Vi är såna där som är lite överallt på samma gång och personligen tycker jag att troll är en jäkligt bra stämningsroll! :)
Detta blir mitt tredje lajv som troll, så jag är ju ingen expert direkt, men detta är vad jag har uppfattat iallafall :) Är det nåt mer kan du ju skicka ett PM :)
Vi syns i marshallens skugga, amen.
Mossbarn

Inläggav Harii med kniven » sön jul 31, 2011 11:57 pm

Men om du har spelat troll i 3 lajv och inte haft några klagomål på dig så har ju väll inte spelat fel? :P det är ett sätt att tolka det på så jag ska ta åt mig av det du berättade för mig. tack så mycket! :)
Harii med kniven

Inläggav Mossbarn » mån aug 01, 2011 11:24 pm

Ah, vad bra! Det bästa med aatt vara troll är att kommer det svartblod är det bara att ryta ifrån och förklara att man är ett stort starkt troll och att dom bör akta sig, det brukar funka! Vet inte hur många ggr vi fick lov att frakta min kompis pojkvän genom skogen på det viset (han spelar människa) :P
Vi syns i marshallens skugga, amen.
Mossbarn

Återgå till Kampanjen