Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Re: Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Inläggav Selen » ons apr 27, 2011 10:52 am

Samira från Vågmästarorden vill dela ut lite ris och ros.
Ros
Samtliga medlemmar i Vågmästarorden: Tack för härligt spel och trevligt sällskap ser fram emot att utveckla gruppen ytterligare. Ett särskilt tack till Meija som förgyllde våra dagar.

Sökarorden: Tack för roligt och givande spel. ser fram emot att fortsätta utveckla vår relation.

Ljusbringarorden: Härligt koncept, tack speciellt till Geijra för trevliga samtal vid lägerelden.

Gelsias prästerskap: Ni gör det ni gör och gör det sååå bra. Ni tillför Navle stad väldigt mycket.

Navles stadsråd: för att ni tillför en ytterligare dimension till staden.

Olov och Camilla. För att ni gör allt möjligt för oss.

Orrarna: För att ni lyfter stämningen i hela staden. Älskar marschen i tretakt till ut i vår hage.

Gryningens syskonskap: För att ni är så skumma och mystiska.

Isil och Silme: För underbart spel. Hoppas vi får tillfälle att utveckla det.

Ritualmästarna: För att ni är de ni är

Sista striden för den stämning det gav hela Navle.
Navles alla invånare under sista striden för att ni släppte allt och hjälpte sårade. grymt spel från alla inblandade.

Alla inblandade i Gudaritualen: Spänningen var på topp

Radgar: För du skrämde skiten ur mig.

De två systrarna ur gröna draken (kommer inte ihåg era namn): Underbart spel

Jag har säkert glömt några men slänger ut ett fång rosor till alla er som känner att ni förtjänar det.

Ris
Alla som KP fuskade under den stora striden

Att det inte blev några föreläsningar i Lärosätet

Tack alla återigen för ett fantastiskt lajv. Hoppas att vi ses igen i Höst.
Selen

Inläggav DarkDisguise » ons apr 27, 2011 11:34 am

Tack allihopa för ett förbannat varmt lajv!

Hoppas att alla hade det lika trevligt som jag, om än vi i vår egen grupp inte uträttade så mycket förutom att sitta och dega i lägret :D

Nu kommer ros listan därför att jag är ingen människa för ris!

Vår grupp, skuggillet: För alla sköna timmar med vattenpipa, prat, och sällskap i ett sånt oerhört glödgat klimat! Även för den pytte lilla bit av information vi lyckades klämma fram till våra inlajv intriger :P

Skugga Negrondi och Rïma: För att vi är bäst!

Waldemar af Rosé: Du är ett svin, Du är ett svin, Du är ett svin :D

Bartolomeus Tepes: Massakern från norrskog, en obestridlig butler med skriet från hundra vildvittror :P

Grimmsby: För trevligt umgänge, bra rollspel, och allmänt mysig stämning inuti dess portar.

Kesh-Alverna: Awesome stämning med karaktärer som bara söker kunskap för att förstå den, riktigt balla filurer med as snygga utstyrslar! Mycket givande att tala med inlajv.

Mötet: Mestadels för den oerhört hemska stämningen man känner varje gång man sitter med er andra giriga ting, ni vet vilka jag menar :P

Tranan: Never forget that laugh.

Våra underbara grannar: För ännu mer vatten pipa och allmänt prat :)

Artariska armén: För deras äckliga inlajv diciplin klockan 6 på morgonen att skrika "GOD MORGON KAPTEN!" ger en en bra anledning att mysa sig ned i sovsäcken ännu djupare :P

Truls: För ett skönt interagerande mellan karaktärer, dig måste jag undersöka närmare.

Ulvheidarna: Ert läger är underbart, era karaktärer är sköna, och stämningen är alltid på topp, får än att längta tillbaka till Grås skara med vikingatidens största inspiration, tack för striden!

Mattias: Ditt långsamma skrivande gjorde mig personligen glad med allt rollspelande där i mellan, kul att se en väldigt icke-stereotypisk roll med många aspekter att dela med sig. PS: Ursäkta lägret, vi är alltid så jävla off :P

Stendals adel: Jag vill bara massakrera så fort jag hör och ser er, en rättmätig hög med hemska brats :P Dock får än att undra vart alla bönder befinner sig då stendal endast består av adel och arméer :S

Hagtars: Ho Ha!

Och alla där i mellan! Vi syns nästa lajv, hoppas att ni hade det lika trevligt som jag, trots dom pisskalla nätterna, och stekheta solbrända dagarna.

PS: Jag är bäst på smileys :D

Hampedeus Asmodeus Dante
DarkDisguise

Inläggav Netlizard » ons apr 27, 2011 12:18 pm

Yoza! Xul'Zar, drakmannen här och vill tacka alla underbara guldkorn i eleria!

Handelsman Börje och Runtydare Eri
Det var en underbar scen då vi drakmän och ni två satt inne i tältet på härbärget och bara chillade och diskuterade stora och små ting. Xul'Zar tog verkligen åt sig av Eris visdomsord. Det var helt enkelt so vackert, att två fjälliga monster kunde känna sig som hemma i tältet i sällskap av vänner. Det kändes äkta. Tack.

Meryl och Ayanna
Verkligen awesome spel. Många tankar for alltid runt i Xul'Zars huvud då vi samtalade. Ni två är verkligen kraftfulla gestalter med mäktig utstrålning. Blev också superglad att ritualen blev så lyckad, måste säga att du verkligen fick in "reglerna" på ett snyggt sätt, Steffano. Det blev liksom ingen paus i spelet, trots att man behövde förklara lite. Många tummar upp! Och Idun, dina linser är läskiga som få!

Eldrimmer
Mycket, mycket... snirkliga konversationer! Man vet som vanligt aldrig riktigt vart man har Eldrimmer, vilket bara gör det roligare att spela på att man försöker få något slags grepp om vem och vad han är. Det var riktigt nice att vi kunde få ut så mycket spel och snack pga våra olika bakgrunder med gemensamma namn i. Ser fram emot mer spel!

Grim
Djupa konversationer, spel och stämning. Det var helt enkelt awesome. Man verkligen känner respekten hänga tungt i luften då vi talar.

Kangtar
Även mycket repskekt-spel där. Xul'Zar känner mycket igen sig själv i Kangtar och vårat spel då vi vandrade näst sista kvällen och kollade Trollens och Maheva'Jins ritual, pratade om profetior och annat fluff fick mig verkligen att komma mer in i rollen. Synd bara att man var så jäkla snorig

Röda Urnan
Ett enormt tack till er för att ni bjöd på er själva då Xul'Zar blev arg och vrålade av ilska. Ni bejakade verkligen och ni ska ha STOR cred för det!

Klipp och Truls
Att vaka över två knytt samtidigt är inte alltid lätt, men tack för att ni stod ut med Xul'Zar. Kunde i sällskap med er öppna dörrar till Xul'Zars mer mjukare sidor (ja, han har faktiskt sådana) och den lilla sång-snutt man fick sjunga för er var verkligen ett mysigt inslag. Jag är glad.

De två drakätarna
Tack! Ni gav oss fler möjligheter till spel som vi aldrig hade räknat med, men som var riktigt riktigt roliga!

Silver, andra spelemän och snälla stendalsbor
Riktigt mysigt och skojigt spel om dagarna då man drog runt som speleman Kvicksilver. Hoppas på mer sådant, att lira å sjunga går ej att jämföra med mycket! Ni gjorde verkligen mina dagar. Stora stora tack.

Ökenalverna från Kesh
Ni hade verkligen solida roller! Man kände på något vis att ni hade rest lång väg och eran nyfikenhet på alla norrskogs varelser sken verkligen igenom så snyggt. Verkligen coola roller och eran utrustning var minst lika awesome.

Tack alla för ett underbart lajv! Håller tummarna konstant för att man kan resa till norrskog i höst!
And the Dragons shall ROAR!
Netlizard

Inläggav Mannaminne » ons apr 27, 2011 12:25 pm

Jag skulle vilja tacka alla som gjorde mitt lajv till vad det blev!

Hade varit riktigt tråkigt utan er!

Trollen -

Tack för att jag fick smyga med er när det var farliga saker i skogen^^ Tack för alla roliga pratstunder medans jag förföljde er lite var stans :P Mycket roliga, samt bra spel =)

Truls -

Tack för korta men intressanta konversationer som gjorde både mig och min roll glad, gav mig ideér och funderingar. Precis som det ska vara.

Mycket intressant roll, samt mycket bra spel^^

Vultus -

Tack för alla små/långa samtal på lönnkrogen, många timmar hade varit tråkigt utan det ^^ Mysig roll, bra spelat =)

De som kallade mig för Rockmannen -

Tack för roliga bus och stoj^^
Bra och intressanta roller, roligt spel^^

Sedan har jag nog glömt några, men om ni känner ni gjorde något för mitt lajv, så gjorde ni nog det också =)
Mannaminne

Inläggav mofojo » ons apr 27, 2011 1:46 pm

Magnus Rydqvist aka Grim af Svinhufvud här.

Jag vill ge lite rosor till:

Olov och Millis för att ni orkar :D
Sökarordern: För att ni e så jävla sköna att hänga med.
Vågmästarordern, skönt lajvhande.
Ina och din polare som jag inte minns namnet på nu :? att ni stod på er om ritualen och vågade ta tillbaka den =) Jag satt bara och väntade.
Linnea för att du skötte om min rygg.
Hampus (rekryten) för att du orkade med oss och våran höhö humor.
Snubben som jag kröp efter i striden, du va skadad i magen jag i benen du spelade askul när jag kröp mot dig, synd att din polare började hacka på en redan död roll och missade totalt att du menade mig.
Gelsias: Ni e alltid kul att lajva med.
Alla i Navle.Kött!!!!
Brudarna i gröna draken: Roommpaaaaaa!

Ris till:
KP fuskare ni vet vilka ni är.
Bränd skalle.
Tjo!
mofojo

Inläggav Rahvin » ons apr 27, 2011 2:24 pm

Hej alla Rhavin av skogsalverna här.

Ros till:
Galadrim: alltid roligt att stå vid våran stridsledares sida du kommer alltid vara en av Rhavins djupt respekterade vänner.
för övrigt hade vi sjukt kul i lägret^^.
Lowin: vad skulle Rhavin göra utan sin syster som håller hans rygg även i galenskapens mörka djup.
Erenquar:Den enda Othari som någonsin fått Rhavins respekt.
Mirima: Helt klart den mest lekfulla alven på området helt klart roliogt att se dig^^
Rounia:alltid lika kul att spela mot dig Rhavin tackar dig för att du fans vid hans sida under ritualen.
Otilia: Som skogsalv helt klart as cool och rolig hoppas du fortsätter^^ / som Mörkeralv som alltid oslagbar.
Arda Fanelokeva: lika luriga och härliga som alltid synd bara att jag inte hann vara hos er mer men nästa lajv får vi ses mer.
I Anar Ainur: ja jag träffade ju er inte så mycket men det jag såg så höll ni standarden som vanligt.
murkla sopp och rulle: de bästa trollen någonsin.

alla andra som jag glömt att nämna Tack för ett underbart lajv
Rahvin

Inläggav Bellicus » ons apr 27, 2011 3:40 pm

Broder Bellicus, adept i den heliga Emanuels brödraskap. (Artarisk tempelriddarorden)

Mitt första fantasylajv och jag har defenitivt fått mersmak :D

Börjar med att tacka alla från artariska kyrkan, det var verkligen underbar stämmning i vårat läger.
En eloge till Väktare Klaus Von Volgeist, genom din aldrig sinande ström av möten och med ditt diplomatiska geni möjliggjorde du segern över navle :P

Tack till:

Artariska Armèn: Eran disciplin är förundransvärd, det var en upplevelse att höra er sjunga inför slaget om navle :)

Skuggillet: Ni har visat en intrycksfull ung riddare att kanske inte allt som är annorlunda är ett hot mot Artaria.

Standals adel: Ni var så härligt enerverande och arrogant adliga som man kunnat hoppas.

Byborna i stendal: Ni bjöd upp till mycket spel kring religion och nästan alltid var det nån som ville ha tag på våran prelat. Och när ni framåt slutet blev varse att kyrkan inte bara är snälla och trevliga blev det en intressant stämning.

Gröna Draken: Jag fick utstå en hel del spott och spä under handelsdagarna, var kul att föröka agera högvakt åt det heliga korset när man har folk som posèar bredvid en :)
Sen bjöd ni på värdigt motstånd när vi kom för att betala tillbaka :P

De svartfolk som trots att ni inte var välkommna i vår by ändå hjälpte oss (tänker främst på goblinerna som räddade Isak + ett gäng adel och kapuldruiden som hjälpte en av våra riddare). Ni gav också min karraktär en rejäl tankeställare :)

Alla ickemänniskor som fortsatte komma till stendal så vi fick fortsätta hålla er utanför.

Midvitnir: Fy fan vad ni är coola! Sån underbar stämning hela tidan man hade med er att göra, dör denna karr är chansen stor att jag ansöker om att bli med i eran grupp :)
Eran entre på slagfältet gav rejält med gåshud :P

Grim av Grimsby som med sin tolerans och vänlighet fick en att känna sig som ett riktigt asshole fast man borde anse sig godast i världen :)

Frosttass för att vi fick starta med att bränna dig på bål.

Bondearmen för att ni var så härligt oorganiserade som ett gäng beväpnade bönder ska vara och för att ni hjälpte till med allt man bad er om.

Luftens hjältar: För att ni snodde vårat kors så jag fick ha ångest och vara skitförbannad hela sista dagen. ni lyckades sudda bort nästan alla bra intryck men karr fått av svartfolk :P

Alla som didrog till att göra striden om navle till en sådan episk batalj :)

Vill passa på att be om ursäkt till högalvernas ljusfurstinna för att vi inte hann med vårat samtal, jag och min broder får besöka dig i höst :)
Bellicus

Inläggav MariaN » ons apr 27, 2011 7:16 pm

Hejsan! :D

"Edive"/"Edna"/Massörskan från Stendal här :)

ROS
Stendal - för att alla som bor där är så grymma och underbara!
Alla spelmän - tack för att ni förgyller tillvaron i byarna nå oerhört, utan er sång och glädje skulle byarna vara lite döda. :) Silver, du var klockren!
Tempelriddarna - för att ni bjuder på bra lajvande i alla situationer!
Midvitnirs - för att ni är grymma lajvare, tack så otroligt mkt för inbjudan till ert blot, vi hade jätteroligt och ser fram emot att träffa er till hösten! :)
Bagarna - tack för gott nybakat bröd!!!
Värdshuset - mkt livfull husmor som bjöd på roliga tillställningar och upptåg! :D
Artariska armen - för att ni väckte oss på morgonen, gillar personligen inte att sova för länge!
Alla mina massagekunder - utan er hade jag inte tjänat nå gadd, så man tackar ;)
Till vem det nu var som glömde sitt dricka/köpte mig en cider på lansen när jag blivit skadad! :D Niger och bockar!

Tack till alla som förgyllde min lajvupplevelse! Hoppas vi ses igen till hösten!! :D:D

RIS
Till min ytterst onödiga arbetsskada jag fick under lajvet för att jag masserade så många, handleden klarade inte pressen! :( :P
Till mig sälv, när jag pinsamt nog råkade av misstag ta en förvirrad människa för att vara ett troll (xD), och försöka driva ut honom ur byn! Ber så hemskt mkt om ursäkt för detta missförstånd och det liffa off-moment jag då bidrog med! :P

Personligen tycker jag att fler ska flytta till Stendal och spela vanliga bybor! :) Uderbart roligt och duktigt rollspelande adel har vi gott om! ;)

Rosor till alla som var med på lajvet!! Vad vore vi utan varann? :P Kramar!!!
/Maria
MariaN

Inläggav Estrid O » ons apr 27, 2011 9:58 pm

Estrid Olofsdotter sömmerska och medlem i Navle Stadsråd ger Ros till alla. Detta var ett fantastiskt bra Elerialajv. Särskilda Rosor till:

Stadsråden, det är alltid lika kul att försöka komma överens trots att vi tycker så olika. Ett särskilt tack till Torvald Gruvfogde, ja, du lurade mig totalt, trodde aldrig att du var Meforiusdyrkaren. Men nu är vi starka, både gamla och nya krafter får samverka.

Min "Syster" och våra döttrar som gör livet i Navle värt att kämpa för.

Nils, Ester och Idun för att ni gör Navle levande genom att ha en baby boende i staden.

Gröna Drakarna för att ni klarade att hålla ordning i staden trots stadsråd som fattade motstridigas beslut och all sköns lagbrytare och Artarier som ville ställa till det. Vi sov tryggare i navle pga er. "Måste tyvärr meddela Markisen att stadskassan blev stulen så tror vi får förhandla om ny betalningsform" :oops:

Redar och Olof för broar och utdikningar. Ni jobbade så hårt i solen för ett bättre Navle.

Familjen Edesmo som gör allt med ett leende. Extra Tack också för att ni löste spökenas problem och hjälpte deras själar till den andra sidan.

Arvid, Sten och Loke, goda grannar, jag hoppas ni stannar i Navle trots att Artarierna kanske tar över.

Ritualmästare, Sökarorden och Ljusbringarorden för att ni alltid rör till det så mycket för mig. Jag vill tro på er allihop, men ni talar alltid emot varandra och jag blir alltid lika osäker på vem jag ska lita på.

Gelsias, för att ni slåss mot allt ont, er kan man i alla fall lita på.

Mulvad som kom med intresanta berättelser.

En taggig ros till Svartros och co. Du tar allt och sedan lyckas du ändå lura någon ur rådet att lita på dig. Men som sagt hellre ni än Artarierna :)

Kompisen som hade den "dåliga" smaken att gå med i Artariska Armén. Ni var stiliga i era uniformer. Jag ska härmed erkänna att det var våra egna tappra hjältar jag fick förbinda efter slaget. :oops:
Synd att jag hade ett annat måste när ni var i Navle för handelsdagen, jag hade gärna gått runt, muttrat och tittat snett på er eller försökt få er att inse hur mycket bättre Eleria är.

Alla andra som var med och gjorde er del av lajvet, sjunger på värdshuset, strider och såras, kommer med frågor eller information, eller bara syns på stadens gator. Jag ville faktiskt inte åka hem, hade lungt klarat fler dygn med dålig sömn på liggunderlag, solsveda och utan duch bara för att få leva kvar i det Navle vi hade i år.
Estrid/Eva
Senast redigerad av Estrid O tor apr 28, 2011 9:19 am, redigerad totalt 1 gång.
Estrid O

Inläggav Ester » tor apr 28, 2011 8:02 am

Många risar vädret men jag kan inte annat än att rosa det underbara vädret. Utan sol och värme hade vi inte kunnat vara med i år med vår lilla Idun (8månader).

Tusen röda rosor till Agnes! Du är världens bästa barnflicka. Utan dig hade vi inte fått någon mat eller så hade Navle gått under då Nils inte kunnat arbeta.

Fader Maximilian Vilket dop det blev! Alla molnen försvann och solen sken medan du döpte vår dotter i Ljuset. Tio tusen tack för en fantastisk lajvupplevelse! Vi kommer alltid att minnas :D

Hedvig, Liv och Julia för all hjälp med Idun.

Olof och Redar Finns det verkligen ord att beskriva med...? Tack tack och tack för allt fint jobb.

Våra grannar Sten, Arvid och Loke samt Eva och Cilla

Gudaritualen Tack allihop för att jag fick vara med, jag som inte sökt efter något och inte vet mycket alls.

Nina och Elin för att vi skrattade så tårarna rann!

Olof och Camilla för att ni får allt att fungera.

Ris kan jag bara ge mig själv. Förlåt för att jag inte han baka några kakor. Att vara ute i skogen med bäbis tar så mycket mer tid än jag någonsin kunnat tänka mig.
Ris även till mig för mitt riktigt värdelösa lajvande! Inte lätt att få ihop den försiktiga och rätt så blåsta Ester med att vara mamma.

Idun hälsar till alla att hon hade roligt men nog är hemma lite bättre ändå. Visst gräs är spännande men att krypa och resa sig mot saker hemma utan en massa krångliga kläder på är bättre.

Edit.. !! Höll på att glömma bort att tacka er på Lansen. Många tack för att ni kunde fixa "allergi"mat åt oss samt värma barnmat trots att ni hade massor att göra. Verkligen bra service!
Senast redigerad av Ester tor apr 28, 2011 7:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ester Echnons prästinna. Följer din väg, Echnon!
Finns i Köpingen Skimre Bro

// Maria Bernäng
Ester

FöregåendeNästa

Återgå till Kampanjen