Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Re: Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Inläggav Jonathan » tis apr 26, 2011 1:42 pm

Nicolaj här!

Kul lajv tyckte jag!

Extra ros till:
Skogsalverna som INTE ville att jag skulle dö, jag såg på hur mina vänner dog runt om mig, men ni lät inte de snitt glada alverna sända ner mig i urnans djup! Det är så jag alltid tyckt att skogsalver ska vara, blodsfria konfliktlösare!
Mirima och mina andra vakter (jag minns inte era namn) ni gjorde mitt lajv!

Och de som bar mig får jag be om ursäkt, jag försökte verkligen få er att ramla, men hur tung och otymplig jag en var lyckades ni bära mig, till och med då jag satte krokben för en av er! Det var inte en kort bit ni drog mig, och jag kände mig taskig som hade gjort det så svårt för er! Bravo!

Tack även till mina förhörare som stod ut med mitt eviga rabblande om Karzhukk, vilket ledde till demoutdrivning och smärt-fyllda helningar!

Hoppas jag inte stal för mycket av er tid ;)
Ni ska veta att Nicolaj inte skenrealiserar sitt hat över alver lika mycket som för, men han litar inte på någon alv!

Ruffla Min räddare! Han är inte att lita på!Han är inte att lita på! Han säger det du vill! Jag var nära att dö där, och jag visste det! Det var jätte kul! Det här kommer att spinnas vidare ska du se!

Super ros till röda urnans medlemmar som stod ut med mitt klagande, och faktumet att jag aldrig dök upp når det var dags att äta! Oskar, jag var skit glad med armbandet jag fick! Jag drev bara med dig! Dennis, förlåt att jag tog din fisk, och jag trodde det var gemensam mat, förlåt! Mörkla, det fanns hästar på ängen, och alvblod gjorde allting mycket roligare! Ni får alla komma och rollspela med mig snart! Cathulu is coming for you!

Vanlig ros till alla Nicolajs med och motspelare, biblotekare, camellejon och ni andra! Ni är mång och viktiga, vet att jag tänker på er även om jag inte skriver era namn!

Ris: Ark-dräparna. två av era manar var nedslagna, och ytterligare tre döda innan ni påbörjade striden. Vi var fler en er. Vi hade bättre rustning en er. Första hugget jag fick i magen då ni hittade mig bakom era led gav ett blått fint blåbärke (jag var redan skadad, så jag föll), och jag såg sedan på hur många hug utdelades på er utan att ni föll. Dock föll urnans och arkernas manar. Ok, kp fusk, vist det händer, men att då börja skära halsen av de fallna? Om inte vampyrerna hade anlänt hade ni väll dödat oss alla. Snälla, gör inte så något mer!

Ris: Snitt glada intrig fruktande alver I alvskogen. Ni hade ingen anledning att döda urnans medlemmar, och då ni hade släpat in dem i skogen till att börja med ska de väll inte dö för att de befinner sig där? Skada, knocka, bär ut, snitta inte! Vi har offerritualer lite nu och då, vi dödar inte roller för det!

Och sen, vill ni fråga ut någon, börja inte med att sätta en kniv vid deras halls när de sitter och spelar spel vid lönnkrogen, det är andra gången det händer mig med just alver... Låt mig spela klart först! Sen kan du fråga utan vapen, eller vänta tills jag kommer ut för att överfalla mig! ;)
Nicolaj av Röda Urnan
Jonathan

Inläggav ChickenZliZe » tis apr 26, 2011 1:48 pm

Maximillian i Sökarorden vill tacka lite folk förstås.

Sökarorden: Roligt spel,skönt casual gäng att vara med.
De odöda: Jag tror vi lyckades skapa mera stämning denna gång än tidigare lajv.
Byborna i Navle: Alltid kul och randomsnacka med folk i byn.
Nils och Ester i Navle: Tack för att jag fick hålla i dopet för Idun. Det var roligt och jag kände mig grymt hedrad både in och off.
Navles grymma brobyggare: Sjukt bra jobbat med bron. Dags för invigning kanske? Tack även för omhändertagandet av mitt sår på armen.
Trollen och knytten som sprang i byn: Askul.
Glada Gåsen-gänget: Tack för era fina sånger,vart bra stämning och lite liv i byn\Mannen i hörnet :P
Bågskytten i Gröna Draken som låg sårad längst bort på ängen: Skitbra spelat på skador,att kånka nån med egen skada i benet sdamt hålla någon annanrs inälvor på plats vart riktigt kul oavsett hur jobbigt det var.

Ris blir det inte så mycket av:
Värmen,thats it...och man kan inte skälla på vädret.
ChickenZliZe

Inläggav Anonym » tis apr 26, 2011 2:58 pm

Jonathan skrev:Ris: Ark-dräparna. två av era manar var nedslagna, och ytterligare tre döda innan ni påbörjade striden. Vi var fler en er. Vi hade bättre rustning en er. Första hugget jag fick i magen då ni hittade mig bakom era led gav ett blått fint blåbärke (jag var redan skadad, så jag föll), och jag såg sedan på hur många hug utdelades på er utan att ni föll. Dock föll urnans och arkernas manar. Ok, kp fusk, vist det händer, men att då börja skära halsen av de fallna? Om inte vampyrerna hade anlänt hade ni väll dödat oss alla. Snälla, gör inte så något mer!

Jag var en av arkdräparna och vi hade snackat med dom off om att vi skulle snitta dom, dock tyckte arkerna att de inte borde gillas eftersom några av oss hade kp fuskat
Anonym

Inläggav Jonathan » tis apr 26, 2011 3:27 pm

...va? Så därför ska ni snitta vissa ur urnan? Det var nära att det skedde.
Senast redigerad av Jonathan tis apr 26, 2011 4:15 pm, redigerad totalt 1 gång.
Nicolaj av Röda Urnan
Jonathan

Inläggav Mirima » tis apr 26, 2011 3:28 pm

Till att börja med. Jättestor ros till själva lajvet. Underbart roligt var det ! ska försöka vara lite specifik också :)

Ros: till alla skogsalver. Ni är verkligen underbara ! Men de som förtjänar en extra ros (endast för att det var dem jag spelade mer mot än andra) är Vilia - vi hade verkligen kul i tältet i navle och du bidrog med något alldeles extra :) Lossë - vårt eviga letande efter Bestiariumet, jag hade verkligen jättekul när vi letade och hoppas du hade det också :D, Nalme - när vi planterade tallar utanför Stendal, snyggt spel ifrån din sida ! Tasardill - kvällen med drowerna är något som sent kommer glömmas ! Fairë - du spelade verkligen på mina vaiwa-egenskaper. Sånt är verkligen jättekul. Och du var väldigt rolig i navles bibliotek. Eldaro - Haha, Vem hade rätt två gånger ? ;) jättekul spel nere vid ängen att fråga dumma frågor till skadade. Taurelen - som sjöng så underbart när jag och de andra vart skadade/besatta. Du har verkligen en fantastisk röst och spelar lika fantastiskt !

Trollen: Murkla och Sopp och Rulle (hette du så ?) - Så himla söta var ni ! Ni förgyllde verkligen dagen när vi gick/satt utanför Thyr. Längesen jag hade så roligt :) Och Murkla och Sopp, sista kvällen. Ert spel var verkligen helt fantastiskt !

Knytten: Mosse - du orsakade verkligen mycket oroligheter ;) men väldigt mysig roll ! Fa - svartblodsknytt var något nytt för mej men du var verkligen söt :) de knytt jag träffade utanför lönnkrogen p söndagen som letade efter "den tysta alven" - kan inte era namn men ni var verkligen helt underbara. Specc när ni väste åt svartblodet ;) Truls - Herregud, spelet vid otharis monument om den blodiga gåvan. Sån underbar konflikt det blev och jag mös verkligen inombords !

Människor: Nicolaj - haha, ditt eviga rablande om den där guden var verkligen jättekul. Och att sedan vakta dej i ditt läger var ännu roligare. Stor ros till en härlig karr ! Stormästaren i Navle - superkul med eran nyfikenhet och våran kulturkrock. Att ni dessutom lät oss rota i era kistor var minst sagt spännande för en nyfiken alv som aldrig vart i en människoby förut ! Han-den-här-skumma-som-gav-mej-ett-jättefint-glas: Ledsen att jag inte kommer ihåg ditt In-namn men du behöver nämnas för du var verkligen jättehärlig och jättesnäll. Tack åter för glaset :D

Nu har jag glömt väldigt många men jag tror ni vet vilka ni är. Tänker inte dela ut något ris til någon person utan det får gå till skavsår, mygg och för varma/kalla kläder istället. Tack åter för ett toppenlajv !

//skogsalven Mirima
Mirima

Inläggav Ultok » tis apr 26, 2011 3:56 pm

Hallå alla glada lajvare! Då var det dags för lite Ros och Ris igen då

Ros går till:

Arkerna: för ytterligare ett riktigt roligt lajv och trevliga stunder både in och off!

Röda Urnan: Alltid lika roligt att spela med er.

Till vättarna ur "Luftens hjältar": För trevliga stunder både in och off, har aldrig haft så roligt spel mot vättar som jag haft när jag spelat mot er. Jag beklagar bara att det inte han bli så mycket spel och att jag ofta hade för bråttom någonstans för att stanna upp och spela med er.

Gammelman: Det var i alla fall det namn du gick under sista kvällen uppe på lönnkrogen, du lyste verkligen upp kvällen med ditt spel!

Till de anställda på lönnkrogen: ni känner mig förvisso inte som Ultok utan som en vandrare utan sångröst. Men ni skall ha tack för en ytterst trevlig sista kväll, med många fina och roliga sånger och för paj och cider!

Ark dräparna: Trotts vissa incidenter så var det på det hela taget väldigt roligt att spela med er, ett särskilt tack går till Adrian/Enöga för att vi fick blota dig på lördagskvällen det var riktigt stämningsfullt och du bjöd på bra spel under hela kvällen, från det att vi kidnappade dig tills det att vi dumpade din kropp i skogen utanför lönnkrogen. Ett extra tack går även till Hugo, för att du stod ut med våra gliringar och för att du verkligen spelade på det hat som din roll hade gentemot oss.

Tack även till alla andra som jag spelade mot eller som skapade stämning på lajvet!

Ris går till:
Kp-fusk det är aldrig roligt vilken form det än tar, så skärpning på er kp-fuskare!

Ris går även till Värmen, inte roligt att knata runt i päls och gambeson i den hetta som rådde under lajvet.

Och till sist går ett helt knippe ris till de fyra som knockade mig under handelsdagarna. kan ni svara på varför? Först försöker ni inleda spel igenom att förolämpa en av de våra (vilket är helt ok och kan ge roligt spel) men sedan när vi försvarar vår kamrat drar ni blankt, hotar mig till livet och knockar mig Framifrån(?!) innan jag hinner säga mer en ett par ord. Det hela kändes smått meningslöst.

Anonym skrev:Jag var en av arkdräparna och vi hade snackat med dom off om att vi skulle snitta dom, dock tyckte arkerna att de inte borde gillas eftersom några av oss hade kp fuskat

Hallå där nu ljuger du så att du tror dig själv! Jag spelar Arken Ultok och är den som till största del skött kontakten mellan grupperna (Adrian/Peter och Hugo/Vincent är de ur arkdräparna jag snackat mest med) Och jag kan då inte erinra mig om att vi bett om att bli snittade, jag hade snackat lite löst med Peter om att han eventuellt skulle kunna få döda MIG (Obs mig och inte hela gruppen) någon gång under lajvet, men det var inget som var bestämt.
Och vad anbelangar klagomålen på er efter striden var jag iofs inte med Erik men vi/jag tyckte att ni skötte den striden j*vligt dåligt överlag, både med kp-fusk och överdrivna snittningar, sedan att vi kom överens om att snittningarna inte skall gillas pga erat kp-fuskande hör inte till saken!
Ultok

Inläggav Johan » tis apr 26, 2011 4:10 pm

Hej alla!

Jag vill börja med att tacka/ge många många rosor till paret Augrell i Navle för ett mycket bra lajv och mycket intressanta intriger.

Ett jätteknippe rosor och tack till min egna grupp Vågmästarorden för era roller, er gestaltning och er öppenhet i våra diskussioner.

Ytterligare tack/rosor till:

Sökarorden: Stort tack för de intressanta diskussioner vi haft hoppas också att ni hade lika roligt som jag under min förvirring i ert läger som jag!

Ljusbringarorden: Ett mycket intressant koncept ni har Hoppas verkligen att ni fortsätter!

Gelsias prästerskap: Tack för fortsatta diskussioner och jag hoppas på ytterligare en dimension av vårt samarbete i framtiden.

Isil och Silme för era tillsynes sporadiska besök och de diskussioner som föjde av detta! Hoppas på mer spel med er i framtiden!

Orrarna: Er stämning genom sång, er närvaro och ert sätt att gestalta ett kompani soldater. Tack!

Ritualmästarna: Tack för samtalen med fortsatt förvirring och att tvingas lista ut vad ni egentligen säger:P Min stackars roll är nu mycket förvirrad och omtumlad efter kramen han fått av Enesh :P

Ett stort tack till Navle som blir en ständigt bättre del av sagan! Tack alla!

Artaria: Tack för era besök i staden, de skapade mycket spel runt Artaria och ert samhälle.

Striden mellan Eleria och Artaria: Tack till de inblandade för sången strax innan slaget, Mycket fin stämning! Här vill jag också rikta ett extra tack till Värdshuset och hela Navle, när staden under och efter striden förvandlades till en sjukstuga, mycket härligt spel med skador och förflyttande av skadade.

Ett tack till alla som kom till vårt läger och samtalade med oss om olika saker.

Jag har nog glömt en massa och skulle annars få hålla på med detta mycket länge, men ett stort tack till alla jag mött och samtalat med under lajvet, ni har alla på något sätt förgyllt mina dagar i sagan!

Ris: Till den blåsten som blåste ner baldakinen vi hade över bordet, det är bara att gå tillbaka till ritbordet och förbättra konstruktionen ;P
Johan

Inläggav AlvinnFalköga » tis apr 26, 2011 4:28 pm

Alvinn Falköga tackar alla för ett otroligt spännande lajv! Tackk Arr och inrigskrivare och alla ansra som gör det möjligt, alla som deltar så att Eleria lever vidare!

Mina vackraste rosor
Skogens ambassadörer: mitte eget läger vill jag tacka för att ni alla stod ut med vändningen som kom under lajvets gång. att vi först var av samma mening men sedan en totalvändning från min sida. Tack för att jag fick komma och sova!
Radgar "Min personliga åsikt är att han ska DÖ!!" just där vid lägerelden, det var en otroligt rolig scen. och vännen, tack för allt!
Tindome/Lita jag hoppa att Tindome hörde skrattet ända till sin grav! Sjukt kul! vi har haft mäktiga stunder tillsammans.
tack igen till övriga i mitt läger!

Calminaion: Alla våra samtal, all din förståelse och all din hjälp, tack. Stunden på slagfältet var starkt, det berörde mig både in och off och just den uppriktiga mjuka sidan av Alvinn visas vid mycket, mycket få tillfällen.

Enesh:shit alltså...Din nyfikenhet och våra rollers få likheter är det som gör att jag kan leva mig in ännu mera i rollen. Slumpen gav oss möjligheten att öppna upp spel då du egentligen skulle träffa någon annan och så ser du mig vacklandes som tja.. döden själv :P Det finns mer spel att hämta och jag vill tacka dig för ditt inbjudande spel, din respons och dina initiativ.

Härberget: Börge, du bjöd in till ett otroligt bra spel och jag ser framemot liknande samtal. Inue, för ditt helande och för din otroliga förmåga att visa förståelse. Ane, din medverkan under samtalet den sista natten gav många bra ord och du visade stor visdom, tack. Kanske Alvinn kan få slå upp sitt tält hos er nästa handelsdagar?

Cornelis: förlåt för att det tog 3 dagar att hitta mig :P men bättre sent än aldirg och speciellt i det här fallet.Jag har mycket att säga dig...

Silverklo med följeslagare: Jag vet faktiskt inte vad den andra heter. förlåt :p Men Ni båda vet nu mer om Alvinn än vad de flesta och alla samtal med er ät uppskattade. vi har mycket att vinna på våran gemensamma nyfikenhet, trust me!

Eldimmer: skräckblandad förtjusning och en famn full av nyfikenhet kommer Eldimmer långt med. Inget behöver sägas för att lossa min tunga. Tack för alla frågor och de få svar jag fick.

Astaret: min långa fråga fick mer än godkänt svar. tack

Claus,den vite:Tack för lånet av era öron och för din otroligt sliskiga roll! Mer spel väntar...

Stenbockarna: TACK för att ni vågar fyslajva! Jag blev väldigt trött av att försöka sprattla mig ur greppet så knockningen kom väldigt lämpligt :P

Hormiak:Tack för att du hjälpte, det kommer att kommas ihåg. KRAM PÅ DIG!

tack till alla dom bidrog och fanns där, liten som stor!

Ris:
Det enda ris jag har är till mig själv för att det tog två dagar att komma in i rollen så som den ska spelas, men det vävdes nog ganska bra in ändå tror jag. Sen risar jag mig själv för att alla som sökt mig utan resultat, jag fanns helt enkelt på annan plats än där jag väntades vara :P Och i och med flykten från mitt eget läger blev det nog svårare att finna mig...

VI SES I HÖST!!!

Alvinn Falköga
"Vilken ynkrygg som helst kan utkämpa en strid när han är säker på att vinna, men visa mig den som har mod nog att kämpa när hon är säker på att förlora"
AlvinnFalköga

Inläggav Klipp » tis apr 26, 2011 5:21 pm

Den här gången ska jag komma ihåg att göra detta :3

Grapp
Tack för att det funkat så bra att bo med dig och all hjälp med sminket! Speciellt tack för du drog upp mig när jag kände att lajvet blev prutt <3 Du är det tuffaste trollet och mest trolliga trollet i Eleria kampanjen och jag hoppas att andra troll kan ta inspiration från dig <3 Det är bara synd att våra roller inte helt kan spela med varandra, men jag trodde verkligen att du grät när vi sista kvällen fick spela som mest <3 Jag lovar att nästa roll kommer kunna spela mot Grapp utan något väsande ^^ bara du fortsätter vara det skogigaste trollet i norrskog ;)
All kärlek till dig hjärtat mitt <3 *gos*

Truls
Mitt mörka ljus och första flockmedlem <3 Du gjorde mitt lajv! Det är så fantastiskt att spela med dig och även bara följa efter och vakta dig, älskar din tolkning av både oknytt och knytt, att du inte backar undan för de andra stora och skäller ut svartblod så de nästan kryper ner i sina skor! Truls fick Klipp att brinna upp och att kom åter starkare och mörkare. Den var den ända som log då (log väldigt läskigt dock!)
Jag hade så gärna fortsatt vandra samma stig du tar, men för spelets skull så funkar det inte. Den fällde också tårar och hade svårt att lämna Truls sista kvällen, vill så gärna fortsätta gå vid den sida och skydda den från alla faror och äta upp alla som ens vågar röra Truls lite elakt!
Hoppas att vi kommer ha kul även nästa lajv tillsammans. För som Klipp sa så kommer det alltid finnas ett litet mörkt ljus inom Klipp och det är du Truls, du.

Calminaion (ursäkta om jag stavar fel!)
Alltså... wow! Hade förväntat mig en vanlig sitta i ring cermoni, men det du skapade vara obeskrivligt vackert! <3 kände mig lite elak först med mitt val, men med den sista vandringen du gjorde kan jag inte annat än att lyssna till modern. Du anar inte hur vackert allt var <3 önskar att jag kan ge tillbaka något lika vackert! Du gav mig min bästa lajvupplevese någonsin, och då har jag lajvat i 12 år! Även du gjorde en väldigt stor del av mitt lajv <3 Du höll Klipp tillbaka och fick den att se till ljuset igen när den var som mörkast, du tog dig alltid tid och lyssnade på vad den sa och brydde dig om den. Du är sannerligen knyttens väktare!

Plums / Josefin
Du underbara du <3 vilken roll du än väljer kommer du alltid vara en av mina kär havsknytt <3 Ni var så fina på cermonin <3 det kändes verkligen magiskt trotts att jag visste om det. Kände mig dålig off för mitt val, men du vet nu att det ändrades till sista kvällen <3 och även om Plums inte kommer att kunna vara med när Klipp ska ta farväl så ska du nog se att jag kan komma på något! I sommar ska Klipp besöka havsknyttet och lära sig simma. För den kommer ihåg att den lovat det <3

Plask / Tra
Meow!!! Du fick mig lurad ett tag att du skulle åka hem redan på onsdagen! XD vilken stil!
Men du behöver inte ge mig stryk längre :) Klipp har vandrat tillbaka och hör henne nu :) Jag är massa glad att du ställde upp och åkte så långt för så lite men otroligt magiskt lajvande <3 Saknar verkligen dig och hela stimmet med havsknytt, var litet tomt, men med alla som bara era snäckor så kändes det som ni vakade över oss :)

Maheva'jin
Ni är så underbart goa! Så mysiga, vänliga, omtänksamma och förstående! Sista kvällen när Klipp talade med flocken var en magisk stund och den kände verkligen att ni lyssnade till den <3 ni är även ni skogens barn och Klipp ska se till att ni ska få vandra fritt in i Norrskog för att besöka Klipps glänta <3
Järv- Du kanske inte visste det men du rädda livet på Truls (typ i varje fall) och där med även Klipps chans att återvända till Modern
Räv- blev rörd inombords när jag fick första halsbandet och att jag sedan fick ännu ett jätte vackert halsband gjort mig jätte glad <3 jätte kul att se dig igen!
Varg - Jag tar mycket inspiration från dig, då Klipp ser sig Variim (hoppas jag stava rätt) närmas stå den närmast på det andliga planet, du är Klipps vargsyskon
Iller - Du är flockens ljuspunkt. Alltid glad, alltid en vits på lager, genialiska idéer och tokiga idéer har du en hel hög med! För att vara så mysig och snäll måste man vara lite knäpp (på ett väldigt bra sätt :D)
Duva - Om Iller är gruppens ljuspunkt så är du lugnet. Jag har aldrig träffat dig verken in eller off då du inte varit lugn, vad som än händer! <3 *gos kram på den*
Falk - Sist och inte minst (eller jo minst är du men inte minst värd!) Jag fick inte riktigt spela mot dig som din gamla roll men har förstått av Truls att för den var den viktigt och måste därför varit svårt att byta roll, men jag riktigt älskar din ny roll ^^, helt klockrent spelade! Och för att du ser allt och därför den första som lägger märket till min lilla gubbe på axeln (som nämnt det först) så heter den lilla gubben Falk från nu och för alltid!
Duvas människa - känner mig lite dålig som glömde bort vad du heter XD men jag hoppas på att du kommer tillbaka så jag kan få spela mera mot dig! :D

Ruffla
Yll! åhh äntligen tillbaka mot varandra <3 för lång resa som delade lite på oss! Jag älskade verkligen att få yla tillsammans med dig, det är en sådan otroligt underbart och laddad känsla! Den var där när Klipp kom till skogarna runt Eleria och Ataria och den kommer vara där när de tar och återvänder till Modern ;_; det känns så sorgligt, men det blir ett lyckligt slut, ett slut som förhoppningsvis sprider ljus till en väldigt mörk värld. Men trotts allt mörker så har du alltid ståt på Klipps sida, no matter what! Du har alltid varit ett yl borta och alltid bjudit på underbart spel där få ord behövs sägas och ljud och rörelser är viktigare <3 Alltid Vo till dig!

Ljusfurstinnan
Så vackert var det, som tagit ur en film, när du stod där på Klipps vandring! Du lärde den att hitta ljuset och att ljuset alltid funnits i Klipp. När Klipp inte kunde se ljuset fick du vara Klipps ljusa ljus som lyste upp i det mörka Klipp vandrade i. På ett nästan magiskt sätt har du alltid lyckas komma när Klipp som mest behövt ljuset, först efter Klipp bitit demonen och sedan det här lajvet i Grimsby <3 tack för allt!

Högalverna
Tack för ni har ståt ut med Klipps alla besök och för att ni trotts att det var sent lyssnade till den, kände mig lite dålig off att jag höll er upp jätte sent för något egentligen efter, men hoppas att ni fick något användbart av vad jag sa senare under lajvet <3

Dimma
När Klipp kom och bad om hjälp så tvekade du inte eller frågade efter något utan verkligen ville. Det är inte ofta det händer på lajv om rollerna inte känner varandra bra. <3

Holmiak (jag och namn XD sorry om det blir fel!)
Av alla på Klipps vandring första dagen var du den ända som talade Klipps språk, det utan ord. Det var så jätte fint och precis vad Klipp behövde <3

Paraan
Du var nog den största glada förvåningen på hela vandringen! Det var så fint att du mindes att Klipp gav dig ett äpple <3 ^^, *skutt*

Insania
Jag trodde verkligen inte att jag skulle ta med dig igen i en tacktråd <3 Så förvånad jag blev när jag såg dig komma så där! Det är absolut det bästa lajvupplevelsen jag varit med om! <3 på dig!

Jag har säkert glömt någon förlåt för det men alla jag möter under alla lajv gör lajvet, utan alla er andra skulle det inte finnas något lajv! Därför tänker jag inte Ris någon utan satsa på att förbättra lajvet istället och bli en bättre lajvare, då lajvet är vad DU gör det till!
Och kom ihåg! Hur ondskefullt, farligt och mäktigt det än är kan det ALDRIG skada Modern

*vink* Klipp /Ronja
Klipp

Inläggav Maurius Skuggblotare » tis apr 26, 2011 5:38 pm

hejsan Andreas här. spelar vampyren Maurius Skuggblotare och även bärsärken Asvald Warghulf (min dag roll)

ros
ARKERNA: Roligt rollspel med er. altid ett nöja. forstod inte att ni stod ut med min bärsärk. så mycket som han pratade och skrek. men jag hoppas att jag bjöde på många skratt.

RÖDA URNAN: Brothers in arms.....vad mera kan jag sägga liksom, blod för urnan kära karzhukkaner. det var ett nöje att rädda er och Arkerna från dräparna sist natten.

Matias: vaulven altid lika fantastisk som vanligt.- bra spelat och grymm rustning

Björn/Otvard: trevligt att rollspela med dig sista dagen timmarna inna stora slaget. mycket roligt tyckte jag att det var

ITA: du är som en mor för maurius. du rollspelar bra. du har räddat mitt skin ett åtal gånger. jag vet inte hur maurius kommer att överleva utan dig R.I.P Prinsessan ITA.

PNÄR: jätter roligt hadde vi off. likt som alla andra ur itas följe.

FOOMA och KOOLGRIM. tack för ett skönt offande.

TRULLS: fantastiskt bra rollspel. lite svårt att bara att förstå dig ibland :P men bara roligt. lite lustigt att vi altid träffades på samma ställe.

STORA FAMILJEN SOM BODE VID GAMMLA LÖNNKROGEN:
det var roligt att få skrämma era barn och äta dem.....var även mycket rolig att försöka sälja min följeslagare och rostade larvet till er. :P

och så kom vi då till RIS

BOFFERKÅTA SVARTBLOD: en del svartblod spelar inte som svartblod borde göra. det borde förstå att det inte är det största och starkaste och mäcktigaste i skogen. tex.....jag går i väg kanten en natt och möter en orc hord "väsnas nu så att de hör att det är en riktig härd som kommer" (nått i stil med det i alla fall) är det någon som ropar. efter som att jag går ensamen hoppar dom givet vis på mig.
efter som att jag är vampyr så känner jag ingen smärta (med kan dock kp nollas) de slutar att slå när inget händer. visar mina huggtänder och fräser. orcherna paserar. den sista orchen paserar och passar på att slå mig ett par gånger till. jag blir förbannad och använder en vampytförmåga jag har på honom.......och han sägger bara "Ja du med!" och går vidare som om inget har hänt...inte ok.
:evil:
Ego Sum Sanguinarian
Användarvisningsbild
Maurius Skuggblotare

FöregåendeNästa

Återgå till Kampanjen