Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Inläggav Trahald » mån apr 25, 2011 11:12 am

Hejsan alla fina lajvare!

Plask var den här gången bara med under en ritual men jag vill ändå tacka en del lajvare :D

Calminaion: Tack för att du fixade ritualen och engagerade dig så mycket i den och verkligen försökte få till det där extra. Sen så var det grymt synd att allt inte klickade, men du gjorde verkligen allt i din makt. Du är en grym lajvare och hur härlig som helst off. Fortsätt! Speciellt tack för skjutsen till Sthlm när jag missade mitt tåg! :mrgreen:

Klipp: Fasen. Jag vill säga så mycket men vet inte riktigt vart jag ska börja. Som alltid levererar du snyggt spel och det var väldigt intensivt den korta tiden vi träffades. Jag hoppas att Klipps utveckling går som du vill Ronja! Lycka till med allt!

Ruffla, Hormiak, Maheva'jin, Droppa och de andra närvarande: Tack för stämningen, stödet och för att ni verkligen bryr er om oss. Förlåt för att vi tvingade er att än en gång ta avsked av oss, om det är till ngn tröst så värmer det väldigt mycket att se att havsknytten har lämnat ett avtryck och berört så många. Jag vill också säga tack för incheckningsdagen, myyyys!

Alla som minns havsknytten: Att se folk gå omkring med snäckor och att se statyn av Tobit med en snäcka runt halsen, jag saknar ord. Det känns fantastiskt att havsknytten lever vidare i kampanjen, tack! ^^

Och till sist:
Grabbarna grus: Jättemycket tack för te och sovplats!!! :D

Ha det bäst allihopa, så hoppas jag att vi kan ses i vår!
// Tra/Plask/Märting
Trahald

Re: Ris, Ros och Tacktråd: Uppgörelsen/Orostid

Inläggav svartros » mån apr 25, 2011 8:42 pm

Hade det mest framgångs rika och lyckade lajvet någonsin det var svinkul

Ros:

Reparerarna i navle tack för att ni var så flitiga i navle med att bygga en jäkla massa bland annat den nya navle bron samt att ni satte upp "NU ÄR DET KRIG!" skylten åtskilliga gånger. =)

Kahldor för riktigt bra spel roliga överraskningar och en massa helnings drycker =D

Navle Arr för att ha get oss nya roliga idéer om komplotter under lajvet =D

Orka som stod ut med minna dåliga skämt =)

Byrådet i navle som först dela ut vapen licens men sedan drog tillbaka den för att sedan ge oss den igen xD

Blodsvargarna tack för roligt spel och sköna uppvisningar ! så som stock hävning och bortskrämandet av orcher =)

Värdshuset tack för era roliga upptåg med att jag knytt och jubla över krig xD

sanningens brödrarskap Tack För att många härliga stunder i erat läger och era komplotter för att driva navle till vansinne med att lossas vara meforius budbärare samt många andra upptåg =)

Görna draken För att vi fick hänga med er och chilla

ulvhejdarna för att ni var dem enda som inte KP fuskade i striden mellan navle och stendahl

fans väldigt många som gjorde detta lajv till det bästa och mest lyckade lajvet jag vart på tack till er alla som var på lajvet hoppas ni hade minst lika kul som jag

Ris

det enda ris som jag upplevde på lajvet var:

Den skit dåliga vägen till området

Artariska armen för att ni kp fuskade så det bara sjöng om det i sista striden är helt blå slagen i ansiktet efter så många slag ni tilldelat mig och den som fuska mest var tjejen i blå tunika som samtidigt blir boffrade av två bergsärkarna bakifrån och hela navles sködmur framifrån kan inte se hur en utan rustning kan tåla 20 slag och fort farande stå kvar

del viktoria för att något mångo gick ner 3 gånger och ställde sig i alla fall upp
och hela gruppen kp fuskade så det bara sjöng om dem med

skugg gillet för att ni var en av dem grövsta kp fuskarna jag sätt era sårade reste sig åtskilliga gånger och att butlern ignorerade mängder av pil träffar

Artariska kyrkans ledare för att ha blivit först boffrad av sköld muren och sedan ned puttad av en ur navle som sedan boffra han sittandes över honnom. men dåren reste sig sedan upp igen stred vidare och gick tillbaka till stendahl

sista striden förstörde mer eller mindre lajvet på grund av allt fusk beskyller dock mig själv nu för att jag inte hade min plåt orch hjälm för då hade jag haft mindre blåmärken i ansiktet och vårdslösa idioter hade haft ett antal vapen mindre....

patetiskt att man ska behöva fuska sig till en vinst... kan dock stålt säga att navle inte kp fuska då det var vi som föll som fnöske.
LAJV fuckers!!!!!=D
Användarvisningsbild
svartros

Inläggav Skärlie/Skugga » mån apr 25, 2011 9:13 pm

Nu kommer alla mina glada tack ^^

Tack till alla i Stendal, nu ser det snart ut som en riktig by =P

Tack till Grimsby som alltid har dörrarna öppna =)

+ Till Gryning som ofta gjorde mig sällskap var hädan jag skulle gå ^^ och tack för att jag inte är på din "inte äta" lista.

+ Trana som Hagtarerna fick klä av och leka med (Fri tolkning)

+ Till tempelherre Gottfrid som alltid var på platts att snacka med ^^

+ Till alla Knytt och Kapuler som alltid var villiga att lyssna på alla mina konstiga frågor.
Ni vet vilka ni är.

+ Till våra vänner fån Öst =P

+ Till stor Basse som bjöd på en bra sen vi våran duell vid navle, awsome!

Alla mina tråkiga moment.

- Till värme.

- Till att inga av våra intriger gick att lösa.

- För alla Navlebor som gång på gång backade in i Navle. =P

Ett snabbt svar på Svartros kommentar angående Gillets kp fuskande, kan meddela att i stort sätt alla var nollade efter slaget och många av oss i första konflikt som vi fick kontakt i. Men jag kan inte tala för de andra MEN jag kan svara för mig själv med det att den skur av pilar som träffade mig = tre var av en faktiskt träffade mig och inte mina vapen eller kläder. Tänker inte lägga mig för att pilar fastnar i mina pös byxor ^^. Men jag ska inte ta upp era båg skyttar som stod innanför Gelsias barrikad eller inne i Navle och sköt ut. =)

Hoppas att du hade ett bra lajv i alla fall.
Skärlie/Skugga

Inläggav vaktis » mån apr 25, 2011 9:41 pm

Amanda/Rinoo men ni känner mig nog mer som Truls!
Hemma med blåsor och ett glatt humör från Eleria!

Ros

[b]Maheva'jin[/b] - Tack för att jag är så välkommen hos er, inte bara offlajv med lägerplats och skratt utan även inlajv med trogen vänskap och gos. Ni är ett helt fantastiskt gäng som jag verkligen känner mig insläppt hos och tack för att ni vill, står ut och leker med mig i Eleria. För det första vill jag tacka för en grym ritual på ängen, ska jag vara ärlig känns det lite som att befinna sig i Småland på Soldansen igen. (Emma, hoppas du tar hand om min sol)
Hur som haver kände jag att jag kom er och era roller närmre den här gången och det känns så bra och tryggt. Nu är det inte bara en intrig som får mig att stanna hos er utan för att min roll verkligen slott rot i er flock och tack även för att ni kämpar för min rolls ljusa sidor och aldrig lämnar dess sida trotts de fel och brister den har. Ni ger hoppet ett ansikte och ni är helt fantastiska rakt igenom. Tack!

Klipp - Du gjorde mitt lajv vännen och jag står i evig tacksamhet. Jag var beredd på att våra roller skulle komma närmre varandra under lajvet. Men att första gången se Klipp och känna att man känt den i evigheter var en magisk känsla, (även om den höll på att äta upp Truls, haha!) Jag kan inte förklara hur skönt det kändes att ha Klipp vid Truls sida oavsett vad. Personer i vår närhet fick knappt se på Truls med ont öga så var Klipp där för dennes försvar. Jag har då aldrig känt mig så trygg på ett lajv förr om jag ska vara ärlig. Vi var ett lag och höll i hopp och jag älskar vårt sätt att uppdatera varandra om allt som hänt runt omkring. Det fick vänskapen att bli så stark och uppenbar. Det var helt magiskt hur de lyckades dra ner varandra i skiten men samtidigt lyfta varandra till skyarna utan att ens fatta vad som var att skada eller skydda. Att två roller med så förvirrade hjärnor skulle hänga ihop under lajvet var ju bara uppenbart och jag kommer sakna våra brottningsmatcher (även om Klipp alltid vann ;P haha)
Klipp gav min roll så mycket och känslan av att få vara den första i dens flock var fantastiskt. Vi hade djupa samtal, tankar och funderingar om precis allt och även om allt detta framfördes på bästa sätt ur två knytts trutar så blev det så vackert och starkt. Ord finns inte till men tårarna sista natten kom från mitt hjärta. Klipp är för alltid Truls måne, det störta ljuset på natthimlen. <3

Ruffla - Våra planer om hat och misär ledde istället till världens kärlek och vänskap. Hur vi lyckades få ett svart mynt vitt vet jag inte men Ruffla var helt klart en pärla rakt igenom. Att bli de tre musketörerna tillsammans med Klipp var bara vackert och ord kan inte beskriva känslan av att få sitta och sjunga med dig under bar himmel. Hade någon hört Ruffla och Truls hade vi bringat ljus till den mörkaste själen. Jag förstår inte hur våra roller kunde vara så rena under de tillfällen de var tillsammans. Ruffla fick verkligen Truls lugn och hennes hjärta är gjort av guld. Jag måste dock tacka extra för massagen sista natten.. seriös.. min arma lilla rygg behövde känna dina tassar, aj tell<3 Tack för all lärdom och den inbjudan du gav. Jag älskar hur Ruffla och Klipp lärde Truls att yla och hur Truls lärde Ruffla att tjuta. Jag älskar hur Ruffla andades in Truls röst och lät som den, då de lekte Grim i Grimsby och då vi jagade adelsfjollor i natten. Vi kämpade oss förbi skador, Shlibershlaber och andra obehagligheter, och vi påminde varandra om att alltid skratta och se något komiskt i de mest bisarra situationer. Jag kurrar på dig min vän och hoppas på planer till höst, bandet måste ju stärkas på sitt sätt.. om du förstår vad jag menar ;)? TACK Felicia, verkligen! Vi får ta vårt pick och pack och dra till Maheva'Jin i Falkenberg någon gång.. för låt oss även ta över världen utanför Eleria ;)<3

Grim / Med Grimsby - Mannen, myten, legenden.. såklart! Vänskapen består och jag behöver inte ens förklara den. Det märks nog till Kina hur nära våra karaktärer står (speciellt på hur Grim pratar ibland ;)) och jag känner mig hemma bakom era plankor. Jag har min plats där mellan de två stolarna nära köksbänken. Jag kan liksom lägga en kotte på någons huvud och så får den ligga där, tills och tagit bort den. Jag talar inte bara till Grim, utan till er alla som bodde där då jag tackar för den enorma respekten jag känner från er sida. Jag känner mig så välkommen i er närhet och vet att jag alltid har ett hem att komma till om jag skulle hamna utanför. Jag respekterar er något enormt och kan nästan inte bara gå förbi Grimsby utan att ha kikat in en snabbis.. och det behöver liksom aldrig ta tid, jag kan låta blicken sväva in en sekund, känna folks blickar och höra hälsningar innan jag kan gå vidare igen. Ni får mig att leva och finnas och jag älskar er för det. Tack för att ni ser mig för jag ser er, varenda en. Och även om jag inte talat mycket med många så håller ni ändå alltid ett gott humör i mitt sällskap och bjuder in mig i ert spel. Ni är en familj i en värld jag egentligen hör hemma i. Tack<3

Nárien, Aurelin och Eressëa - Ni tre är.. alltså hej? Förlåt men måste spola fram allt tack till då ni gav mig sång vid Lindeleas mojs sak.. alltså era röster, stämmor.. ALLT! Jag bölade som fasen och fick vita sträck i ansiktet efter sminket.. men vader fader vad värt och vackert det var. Och tok bra spel under ritualen eller ceremonin eller vad det nu var. Mitt psyke är rätt mojsigt efter det här lajvet men ni hjälpte mig verkligen på rätt väg. Helt ärligt.. blöh, jag kan inte skriva eller beskriva känslan av er. Ni är ljuset som leder mig hem <3

Astaret - Apropå ljus som leder någon hem.. vad tusan vad det där för något? Även om alla Truls vänner skulle slå hål i huvudet om de får höra vad för påverkan Astaret gjorde på Truls den natten så var det så oerhört överraskande och roligt. Jag vet inte ens om du själv var medveten över det Simon men oddsen var klockren och jag kände mig som en mygga man mosat med handen. Jag tar av hatten för dig och bockar djupt, känns skönt att någon uppmuntrar de andra sidorna hos Truls. Det gör att vågskålen håller sig jämn och därmed mer spel och kaos. Jag gillade hur vi bollade grupper och karaktärer mellan oss och jag tror vi satte rätt många i rörelse.
Du ska bara VETA hur mycket skratt Astaret gett mig, Ruffla och Maheva'Jin.. och det är faktiskt också bra ska du veta. Efter slaget vid Navle kunde vi äntligen släppa skrattet från halsen och slappna av. Plommon och kol är något vackert och även stora män gör misstag. Men du är ball, det vet du :)

Stor familj i Navle - SE! Jag visste att jag inte skulle minnas ert namn.. Det finns liksom en anledning till varför jag spelar knytt.. mitt minne till namn håller inte så ni fick bli 'Stora familjen i Navle' för Truls. Jag har aldrig varit med om en sån vacker energi förr. Ni hav mig verkligen känsla och värme med era glada ansikten och vänliga ord. Jag hoppas verkligen på mer spel utav mer av er. Tack för all hjälp och tack för er gästvänlighet. Ni är alltid välkomna till Truls, precis som den är välkommen hos er.

Skogsalver - Gäller kanske inte alla då jag inte spelade mot hälften av er men ni var helt fantastiska ni jag stötte på. Extra stort tack för händelsen vid totempålen för varg då Truls och Klipp sprang på ett gäng upprörda alver som försöker ta bort offergåvan Varg gav. Jag älskade det faktum att allt bara var ett missförstånd men att vi ändå körde över varandra som om det inte var det. Man ska inte vara konflikträdd och det var verkligen inte ni som satt där just då. TACK. Jag tackar även er andra jag fick spel mot, ni gör det inte svårt för mig att inlajv inte gilla er sort men jag tycker bara det är kul. Det ger mer spel och splittring. SJUKT kul! Tank yu!

Högalver - Fan va gött att vi kom närmre varandra detta lajv. Nu vågar man liksom klanka in i ert läger utan att stå utanför och grummla. Ni är alla väldigt vackra och sjukt bra på att gestalta era roller! Man ville inget hellre än att ge er allt gott men det var ändå kul att vara den sura karamellen några av er tvingades stoppa i munnen. Hoppas på mer spel till hösten! TACK!

Jag känner mig hemsk - men skulle jag skriva upp alla rosor så skulle jag troligen få sitta hela natten lång! Ni är många där ute och jag älskar verkligen era roller och era gestaltningar. Alla vänner till Truls, varelser som människor ni matar min karaktär och får sedan betrakta vad som kommer ut. Inget illa eller äckligt, se det som något bra! Ni ger mig verktyg att skapa och jag älskar er för det! TACK.
Extra till den Drow jag samtalade med på klippan.. visare ord får man fanemig leta efter.

Lajvet i sig - Var som en kola, seg men oerhört god <3

Ris - Jag tappade en fjäder jag fått av Grim .. seriöst, det var hemskt!
Till orcher som är så bofferkåta att de hugger ner en stackars månvätte som spelar flöjt och ett oskyldigt knytt. Samma sak hände även mig och Ruffla. Alltså har ni inget för er kan ni alltid försöka skapa spel istället för att förstöra dom? Det går liksom att vara stora stygga svartblodet utan att slå ner någon. Kidnappning, tortyr och utpressning hade jag satsa på, men om ni är där för att slåss kan ni ju alltid gå på varandra, det finns faktiskt dom som vill rollspela.

OVER and out! / Truls
Användarvisningsbild
vaktis

Inläggav Hador » mån apr 25, 2011 10:18 pm

Ros:

Alla i Grimsby, väldigt trevliga personer som verkligen spelade sina roller bra och skapade fantastisk stämning!

Vultus, Truls, Ruffla och många andra skogsväsen för att de spelade fantastiskt bra och var väldigt roliga!

Alla roliga kapûler.

Orrarnas kompani, för er vänlighet, tapperhet och fantastiska sång, det lät verkligen underbart!

Samt alla andra som medverkade i lajvet, TACK! :D

Ris:

Trollen (eller kanske vättarna?) som knockade mig när jag obeväpnad bar sårade under slaget vid navle, det är väl ändå bara onödigt att knocka de som bara

Den som sköt mig i benet efter att trollet hade knockat mig under samma slag

Alla de som helt uppenbart KP-fuskade och inte spelade på att bli träffade, dålig stil :(

Cyklister och joggare på området, något av en stämningförstörare

Men som sagt, tack ALLA för ett underbart lajv! :D

/Hador (en mindre känd grimsbybo)
Hador

Inläggav Draycon2 » mån apr 25, 2011 10:24 pm

Kul att du klagar på KP fusk, svartros :P
Det enda jag hört om dig på lajv är att du kp fuskar och fys lajvar

Hursomhelst så håller jag med om att det suger när folk kp fuskar :/
Draycon2

Inläggav Pantzar » mån apr 25, 2011 10:28 pm

Skogsalven Erdawë vill tacka:

- Silmarill för ditt stöd i en förändrad värld.
- Hisriel för din tolkning av min vision.
- LizâriaAnâ för all hjälp och stöd.
- Intrigskrivare för otroligt roliga och välpassande intriger.
- Maheva’jin (Huyano) för vägledning i smärtans mörker.
- Tassardill för att jag fick gråta ut hos dig.
- Taurelen för din sång när jag var sårad.
- Truls för det korta, men för min roll ack så viktiga meningsutbytet.
- Galysion för du fick mig att se ljuset i mörkret.
- Alla andra jag mött och spelat mot.
- Alla jag inte spelat mot, men som ändå bidragit till stämningen.

Detta har varit mitt bästa Eleria-lajv hittills. Jag har haft väldigt mycket känslomässigt starkt spel. Tack.
Pantzar

Inläggav Harii med kniven » mån apr 25, 2011 10:32 pm

Harii "med kniven" hojtar till!

Jag vill bara ge Ros det här lajvet, inte änns gnället om kp fusk, cyklister och joggare förstörde allt roligt jag hade det här lajvet. !! tack alla !!
Harii med kniven

Inläggav Henrik Hedberg » mån apr 25, 2011 11:03 pm

Ett stort tack till alla medlajvare, intrigskrivare och folk som slet hårt för att skapa ett alldeles fantastiskt lajv. Här är några axplock ur högen av underbara roller och minnen:

Härbärget, med Börge, Inue och Ana som underbart lysande stjärnor. Ni inte bara tog emot oss OFF på ett fint sätt, ni bjöd hela tiden upp till ett härligt spel (en gråtande Inue som fick Enesh av det Svarta vattnet att bli alldeles mjuk inuti blir svårglömt).

Ritualmästarna, för att min rolls tre kollegor är precis så mångbottnade, opålitliga, uppriktiga, listiga, bortkomna och farliga som våra roller SKA vara. Jag tror folk börjar märka precis hur mycket vi inte alls är överens, hur olika våra roller är som individer och hur kul vi har när vi gestaltar några seriöst tillplattade föredettingar... Att ni dessutom är en lajvgrupp full av positiv energi utanför sagan gör inte saken sämre!

Alvin Falköga, för att ingen kan vara så sällskaplig och varm för att i nästa ögonblick låta en nästan vansinnig blodtörst och stridslystnad lysa igenom som du. En helt underbar odöd också, om Enesh själv får säga det.

Drill, för din rätt igenom briljanta tolkning av en dorwmagiker som verkligen är beredd att lida och bli förnedrad för sin konst... Härligt spel både på Prövningen och i vårt läger!

Lita, för att ha lärt Enesh att kramas. 'nuff said...

Kål Henrik Sens svartblodsroll, för ett av de absolut bästs spelade rånbakhållen i mannaminne. Du och din grupp ska ha en hel hög cred för att ni gestaltar svartblod som inte "brölar och boffrar" om det finns andra spelöppningar!

De två kvinnliga kunskaparna i blått (argh, glömt era namn), för att ni inte bara var magiska utan även "matiska". Ni var överallt samtidigt, snokade i allt och hade mer info än intrigskrivarna själva kändes det som. Hemskt elakt av er att tvinga stackars Enesh att lära sig vad...ni vet vad...är och hur det går till. (Falköga är medskyldig här, hon ska få igen hon med!)

Eldrimmer och Astaret, för att ni med era begränsade och synnerligen hårt nischade roller trots allt försöker skapa spel. Behåll den vedervärdiga käppen, Astaret!

Gonmar, för att du förstod att Enesh av det Svarta vattnet självklart ska vara en av de första att visa sin styrka i magiprövningarna.

Eri, för att "ni" är tragiska och okuvliga på samma gång. Mjukheten är tunn över den hårdhet som kan anas därunder, ett mörker som bara väntar på rätt knuff för att födas och bli något alldeles underbart.

Ejja, Elsa och Liv, för att ni förstod att vissa frågor är det klokt att inte söka svaren på. Era roller är på god väg att bli precis så kunskapstörstande och listiga som en magiker ska vara, samtidigt som ni har hjärtat på rätta stället och vågar avstå. Jättebra jobbat med spökintrigen dessutom, två tummar upp för den!

Linnea, för att du är så inihelvete duktig på att springa på alla fyra. Ja, och för att du verkligen bjöd på att stackars Enesh fick klara sig undan Orca på Navles bygata. Du rockar både IN och OFF!

Lisariana (stavning?) som befann sig incognito i Härbärget och ändå hjälpte, tröstade och stöttade Enesh när han hade en existentiell kris. Hon har knuffat en mycket mörk varelse i Ljusets riktning... Underbart spel, det var genuint och så finstämt att min roll var nära att brista i gråt.

Gelsias Prästerskap, för att ni alltid, konsekvent, oavsett fucking väder eller annat gör er grej och det bra! Jag var inte jättemycket i Navle, men sprang på er överallt på lajvområdet ändå, och ni spelar alltid superbra på ert koncept.

Den kvinnliga artariska prästen i Stendal (minns inte namnet) och Jean-Pierres roller, för att ni lyckades skapa spel på den artariska tron utan att skrika "avrätta" i varannan mening. Jag tror artariska roller har mycket att lära av era roller om det ska bli mer nyanserat spel kring den Sanna vägen. Att ni dessutom gjorde ett positivt intryck på en skeptiker som Enesh var bara en kul bonus, som jag hoppas öppnat upp för mycket mer spel i den riktningen.

Ruffla, för det mest bedårande positiva bemötandet av en sörjande Inue man kunnat drömma om. Enesh stod i närheten och såg er scen, det var rollgestaltande på absolut högsta nivå!

Systrarna från Navle, varav den ena hade en skräckinjagande slägga över axeln, för att ni spelade jättebra på era rollkoncept och var beredda att låta era roller dö för att fullgöra deras heliga uppdrag.

Alla andra, för att ni är superbra men jag är supertrött. Tack än en gång för mitt bästa lajv någonsin i kampanjen.
Senast redigerad av Henrik Hedberg tor maj 05, 2011 6:05 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Enesh av det Svarta vattnet. Notor habAthemhêl!
Henrik Hedberg

Inläggav Gilgur » mån apr 25, 2011 11:10 pm

Druiden från Grimsby vill också ge några tack. Min text försvann när jag var klar, och jag är rädd att jag kanske missar något nu när jag skriver om det, men jag ska försöka få med allt.

Först och främst, till Grimsby, för att de har varit så enormt inbjudande, både in och off, och för att ni såg till att jag alltid hade något att göra. Stämningen i byn är oslagbar, och det kommet att bli minst sagt intressant att se den växa ännu mer. Det är underbart hur stämningen kan gå från mycket lättsam till spänd till nedstämd på några minuter, och jag har haft jättekul med er allihopa.

Ruffla: Jag gillar hur Gilgurs kontakt med Rufla gick från knappt existerande till mycket bra mer eller mindre tack vare en stav. Varje gång jag ser, hör, eller i övrigt känner Ruffla i närheten så blir jag bara glad, och det är en av de få karaktärer som Gilgur skulle springa genom hela skogen för att hjälpa. Det faktum att han fick chansen att göra detta redan den andra natten var också ett kul sammanträffande. Jag hoppas att den kontakt de har fortsätter i framtida lajv, och att jag kan spela med dig ännu mer i framtiden.

Truls: Även om jag inte talade lika mycket med dig detta lajv som tidigare så kan jag ännu inte undvika att se efter när jag hör kling, klank, klonk gå på vägen. Det är alltid kul att spela med dig, vare sig det bara är ett samtal eller något mer. Det är synd att Gilgur kan göra så lite för Truls, så den natten så han fick hjälpa den och Ruffla var mycket viktig, och blev jättebra till slut (Även om det aldrig borde ha hänt).

Vultus: Som så många andra så blev jag mycket nyfiken direkt på den lilla behornade varelsen. När det sedan visade sig att den var jättesocial och vänlig så blev jag bara mer och mer intresserad hela tiden, och till slut ville jag bara ta den under min vinge och skydda den (även om den skulle klara sig bättre i strid än jag). Tack för en sådan minnesvärd karaktär och en ny, mycket god vän till Gilgur!

Alla jag helade: Jag blir så glad när jag ser folk spela på min helning, på vad jag säger, vad jag gör, och vad deras karaktärer skulle göra. Det blir så mycket roligare när man helar flera olika karaktärer och ser hur de reagerar olika. Tack för att ni gör en druids jobb så mycket lättare!

Alla som jag spelade med: Alla som talade med mig någon gång, alla som interagerade mig i allmänhet, tack för att ni delade min upplevelse och gjorde den så mycket bättre!

Tyvärr så har jag lite, lite ris att ge ut.

Missförståndet med Röda Urnan: Är man död ska man inte uppsöka en druid, annars blir det väldigt förvirrande. Jag hoppas verkligen att saker och ting är lösta och att all eventuell förvirring som jag hjälpte till att skapa är upplöst.

Värme: Solen är lömsk. Den ledde till att jag inte kunde vandra hela sista dagen, och till att en av min väns flaskor gick sönder. Lömska sol. Tar alltid i för mycket vid fel tillfällen.

Att jag tappade min sax och ett av mina smycken på ängen. Saxen var whatever, men jag gillade verkligen det smycket.

Det var allt för mig, jag kan inte vänta tills jag får se er alla igen i höst!
//Gilgur Sordonath, överlevare från Falzak-katastrofen, druid i Grimsby och en av Skogens mest resoluta beskyddare.
Gilgur

Nästa

Återgå till Kampanjen