Alvers ålder?

Alvers ålder?

Inläggav Jitt-Jitt » mån aug 22, 2011 11:49 pm

Tja, jag och en polare ska spela alver i Eleria kampanjen, men jag har inte spelat alv där på ett par år och har ingen aning på vad "normal ålder" ligger på. Vi vill ha ungefär motsvarigheten för en ung vuxen, alltså 25 år.

//
Petrus
Användarvisningsbild
Jitt-Jitt

Re: Alvers ålder?

Inläggav Miredil » tis aug 23, 2011 7:31 pm

Enligt min åsikt är ålder för alver inte viktigt, det viktiga ligger i att man klarar av att återge tidlösheten som en alv har. Den tid som en alv lever bör, för en människa tex, vara för svårt för att förstå.
Dessutom varierar uppfattningen mellan spelare, om hur gammal en alv faktiskt är när man försöker applicera människoår på en alvs livslängd.
Men en alv som är 25 år, enligt människoår, är fortfarande relativt ung och kanske kan något av denna ungdomlighet reflekteras i ert spel?
Det här är bara mina åsikter och absolut inget som gäller generellt. Jag utgår bara från mina erfarenheter som 7 år av alvspelande ger.
Vad ska ni spela för alver föresten?
/Emmelie / Miredil/ Ljusfurstinnan.
Miredil

Inläggav Jitt-Jitt » ons aug 24, 2011 5:18 pm

Vi har fått svar ifrån arr, så det är lugnt. :)
Alltså ålder inte har någon relevans när man spelar sin karaktär kan jag hålla med om men det har för mig stor betydelse när jag skapar karaktären.
Men ja, vi ville spela på att vi var väldigt unga. Dock så kommer det nog att ändras.
Vi hade som plan att spela sandalver.
Användarvisningsbild
Jitt-Jitt

Inläggav Iker » ons aug 24, 2011 5:34 pm

Ska ni inte längre spela sandalver? Eller ska ni bara inte vara väldigt unga menar du?
Användarvisningsbild
Iker

Inläggav Zmrzlina » tor sep 01, 2011 11:13 pm

Får jag flika in att förslagsvis inte göra samma tråkiga grej som många alvlajvare jag träffat i mina dagar, dvs att spela förhållandevis gammal genom att vara dryg och dissig mot allt och alla. Det dödar bara spel och framhäver inte den elegans och vishet som många förknippar med de spetsörades släkte.
Zmrzlina

Återgå till Skogen